جایگزین بهبود دهنده نان

شنبه 14 فروردين 1400
12:42
رعنا

بهبود دهنده نان به گروهی از مواد اطلاق می شوند که جهت بهبود بعضی از خواص خمیر و کیفیت نان به آرد گندم و یا خمیر آن اضافه می‌شود. بهبود دهنده ها به نانوا کمک می کند تا محصولی با حجم و شکل ظاهری بهتر و با قابلیت حفظ تازگی بیشتر در طول مدت زمان مصرف تولید نماید. بهبود دهنده‌ نان باعث افزایش کیفیت و کارایی نان و ماندگاری بیشتر محصول نهایی که همان نان است می‌شوند. معمولا بهبود دهنده برای خمیرهایی است که خمیرمایه دارند و مدت ور آمدن طولانی دارند و به ازای هر نیم کیلو 2 تا 3 گرم ریخته میشود. از مزایای بهبود دهنده ها در خمیر این است که به گسترش خمیر سرعت می دهندو مدت زمان ورآمدن خمیر را کاهش می دهد و آن را به شرایط مختلف آب و هوایی و دمایی مقاوم می‌سازد و از وا رفتن خمیر در مرحله تخمیر نهایی و پخت نان جلوگیری می‌کند. امروزه در کشورهایی چون ایران به علت تکنولوژی پایین آسیابها و دستگاههای تولید آردتولید شده مرغوربیت کافی را ندارد.مثلا از یک کارخانه آرد در طول یک هفته شاهد چند نوع آرد با تلورانس کیفیت متفاوت هستیم. خوب نوع گندم هم متفاوت است. اکثرا نانوا ها از سست بودن آرد شکوه دارند. قیمت نان هم که برای نانوا مشکل درست کرده است. بهبود دهنده ها جزء مهمی از پخت در کارخانه های مدرن تولید محصولات نان هستند.

بیشتر بخوانید :

پودر کاکائو

آسپارتام

مهمترین اثرات بهبود دهنده های نان:

کمک به فرآیند تخمیر، مانند فرآورده های آنزیمی همچون آرد تهیه شده از آرد مالت و یا آلفا آمیلاز تهیه شده از منابع قارچی

کمک به حفظ و نگهداری گاز، مانند ترکیبات اکسید کننده و از جمله اسید آسکوربیک یا همان ویتامین سی

کمک به بهبود رنگ مغز نان، مانند آرد سویا

کمک به فرآیند تولید گاز، مانند غذای مخمر از جمله کلرو آمونیوم

گلوتن موجب تثبیت شکل نهایی محصول می‌شود و بر نرمی و کش آمدن بافت محصول نهایی تأثیر دارد.

پروپیونات کلسیم مانع از رشد باکتری و قارچ می شود و در نتیجه ماندگاری محصول را تا 3 برابر افزایش میدهد.

پروپیونات سدیم برای جلوگیری از رشد کَپک‌ها به میزان ۰/۱ تا ۰/۴ درصد استفاده می‌شود.

کمک به حفظ نرمی نان مانند گلیسرول مونو استئارات GMS

منبع : فروشگاه مواد شیمیایی جهان شیمی


موضوعات: دنیای شیمی ,
[ بازدید : 286 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

فواید استفاده از بهبوددهنده نان لواش

سه شنبه 26 اسفند 1399
14:05
رعنا

بهبود دهنده نان لواش ماده ای است که با منعطف کردن خمیر و بالا بردن استقامت آن در تمامی مراحل تولید نان، باعث بهبود کیفی نان تولید شده می شود. بهبود دهنده ها این امکان را به نانوا می دهند که محصولاتی با شکل و حجم مطلوب تر و با قابلیت تازگی و ماندگاری بیشتر تحویل مشتریان دهد.

عمدتا بهبوددهنده ها در خمیرهایی که دارای خمیرمایه هستند، استفاده می شوند و به ازای هر یک کیلو خمیر حدود ۴ الی ۶ گرم بهبود دهنده اضافه میشود. برخی از بهبود دهنده ها به فرم ژل بوده و غلظت بالای مونو گلیسیرید موجود در آنها باعث ثبات و استحکام بالای خمیر شده و بافتی یکدست از خمیر ایجاد میکند، نرمی بیشتر، عدم بیات شدن نان و زمان ماندگاری بیشتر از جمله مزایای استفاده از این نوع بهبوددهنده نان لواش محسوب می شوند.

برخی دیگر به شکل پودری بوده و به علت غلظت بالایی که دارند بسیار پر فروش و مقرون به صرفه هستند و باعث ایجاد بافتی نرم و مطلوب در نان میشوند، بهبود فرایند پخت، نرمی و تازگی و ماندگاری نان از مزیت های فوق العاده ی استفاده از بهبوددهنده نان لواش می باشند. این نوع پودر برای نانهای سنتی از جمله نان لواش و سنگک بسیار مناسب و به صرفه می باشد.

امروزه بیشتر نانواها از کیفیت بد و سستی آردها ناراضی هستند. پس راه حل چیست؟ بهبود دهنده ها ترکیباتی هستند که از سستی آرد ممانعت کرده و باعث کیفیت بالای نان می شوند. با اضافه کردن بهبوددهنده نان لواش، حجم نان به طور قابل توجهی افزایش یافته و تازگی و ماندگاری بیشتری خواهد داشت، در ضمن نان طعم بهتر و خوشمزه تری هم خواهد داشت.

بیشتر بخوانید :

چرا باید از بهبود دهنده نان لواش استفاده کرد؟

خاصیت الاستیکی بودن نان یا همان کش آمدن و سفت شدن نان پس از ۱ روز، مرتبط با زمان ماندگاری آن است که با افزودن بهبوددهنده نان لواش این مشکل برطرف می شود و نان حالت ترد و خوشمزه به خود می‌گیرد.

بهبود دهنده ها دارای اثرات منحصر به فردی در تهیه انواع نان ها هستند با اینکه تمام بهبود دهنده ها به منظور رفع عیوب نان به خمیر اضافه می شوند اما همه آنها کاربرد و اثرات یکسان و مشابهی هم ندارند و برخی از آن ها کاملاً برعکس برخی دیگر اثر می‌گذارند. لذا پیش از استفاده، حتما در رابطه با عملکرد هر کدام از آنها اطلاعاتی کسب نمایید. به عنوان مثال ممکن است بهبود دهنده ای باعث تقویت خمیر شود در حالی که یک نوع دیگر استحکام خمیر را کاهش دهد.

منبع : جهان شیمی


موضوعات: دنیای شیمی ,
[ بازدید : 294 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

بهبود دهنده نان و کاربرد آن درصنایع غذایی

دوشنبه 25 اسفند 1399
14:03
رعنا

بهبود دهنده نان چیست؟

نان در کشور ما جز اولین‌ها در سبد غذایی مردم است و متاسفانه کیفیت نان‌ها آنجور که باید نیست. مصرف سرانه نان در ایران۱۶۴کیلوگرم است این در حالی است که مصرف سرانه نان در اروپا ۱۶۸کیلوگرم است.

بهبود دهنده کلمه‌ای آشنا در صنعت نان می‌باشد.بهبود دهنده نان باعث افزایش کیفیت نان می‌شود و باعث افزایش ماندگاری نان می‌شود. در قدیم از روغن به عنوان بهبود دهنده نان استفاده می‌کردند. بعد از آن از مواد شیمیایی به عنوان بهبود دهنده استفاده می‌کردند اما این روزه از آنزیم استفاده می‌شود که فاقد مواد شیمیایی است. بهبود دهنده نان به گسترش خمیر کمک می‌کند هم چنین به ورآمدن خمیر کمک می‌کند و از خوابیدن خمیر در مرحله تخمیر نهایی و پخت نان جلوگیری می کند. بهبود دهنده ها flour improver ترکیباتی هستند که با ایجاد انعطاف پذیری و افزایش قدرت تحمل خمیر در کلیه مراحل تولید نان اعم از میکس کردن، تخمیر و پخت سبب بهبود کیفی محصول نهایی می شوند. بهبود دهنده ها به نانوا کمک می کند تا محصولی با حجم و شکل ظاهری بهتر و با قابلیت حفظ تازگی بیشتر در طول مدت زمان مصرف تولید نماید. معمولا بهبود دهنده برای خمیرهایی است که خمیرمایه دارند و مدت ور آمدن طولانی دارند و به ازای هر نیم کیلو 2 تا ۳ گرم ریخته میشود .

بیشتر بخوانید :

برخی ازبهبود دهنده ها به شکل ژل هستند : این ژل با غلظت بالای مونو گیلیسیرید موجب بهبود ثبات و مقاومت خمیر،ایجاد بافت یکنواخت ،حفظ رطوبت غیر آزاد برای احساس نرمی بیشتر،کنترل بیاتی ؛ افزایش زمانی ماندگاری نان و…میشود .

برخی به شکل پودر هستند : مصرف این پودر بعلت غلظت بالا بسیار مقرون بصرفه بوده و سبب ایجاد حجم و بافت مطلوب ،بهبود پروسه پخت،افزایش نرمی و تازگی وماندگاری محصول نهایی و…میگردد.این پودر برای نانهای سنتی و بربری و سنگک بسیار مناسب بوده و به صرفه می باشد.

یکی از بهترین و طبیعی‌ترین بهبود دهنده‌های نان پوره سیب زمینی آب پز و یا آرد سیب زمینی است. حدودا کمتر از یک بیستم مقدار آرد کافی است. مثلا برای یک کیلوگرم آرد ۵۰ حداکثر گرم پوره یا آرد سیب زمینی مطلوب است. ضمنا خیلی هم ارزان‌تر از هر بهبود دهنده دیگری می‌باشد.

مکانیسم عمل بهبود دهنده ها متفاوت بوده و بعضی از آن ها دارای اثراتی کاملا متفاوت با سایر بهبود دهنده ها هستند. بنابراین قبل از استفاده، شناخت عملکرد آن ها ضروری است. به طور مثال بعضی از بهبود دهنده ها موجب تقویت خمیر و بعضی دیگر موجب کاهش استحکام خمیر می شوند. تقریبا هر نوع ماده ای که به آرد یا خمیر اضافه شود تا حدودی اثربهبود دهندگی خواهد داشت. برای مثال، اضافه کردن مخمر، پوکی، سبکی و خوش خوراکی نان را بهتر خواهد کرد، یا نمک علاوه بر آنکه بر نحوه کار با آرد و خمیر اثر می گذارد، در عین حال عطر و طعم نان را نیز تغییر خواهد داد.

رفرنس


موضوعات: دنیای شیمی ,
[ بازدید : 310 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

بهبود دهنده نان فانتزی

يکشنبه 24 اسفند 1399
13:44
رعنا

شاید شما نیز اخیرا از کیفیت نان فانتزی های بیرونی راضی نیستید و در پی یافتن راه حلی جهت بهبود کیفیت نان های پخته شده در منزل هستید. برای رسیدن به نتیجه دلخواه می توانید همراه با آرد از ماده ی خشک به نام بهبوددهنده نان فانتزی استفاده کنید. این نوع بهبود دهنده اغلب به صورت پودری بوده و به منظور افزایش کیفیت آرد مورد استفاده در پخت نان فانتزی به کار می رود. بهبوددهنده نان فانتزی با بهتر کردن بافت آرد و بالا بردن حجم آن، روند پخت را بهتر میکند و باعث نرمی و ماندگاری هر چه بیشتر نان فانتزی می شود.

انواع بهبوددهنده نان فانتزی

انواع بهبود دهنده ها به فرم های گوناگونی از جمله پودری، ژل مانند و … به مصرف می رسند. برخی از این بهبود دهنده ها مثل ژل هستند و باعث استحکام بالای خمیر و ایجاد بافت یکدست، حفظ تازگی، نرمی و رطوبت و در نتیجه افزایش طول عمر محصول می شود. نوع دیگر که به صورت پودری می باشد، به علت غلیظ بودن نسبت به نوع اول، بسیار کاربردی تر و مقرون به صرفه تر است. این نوع بهبود دهنده هم با ایجاد بافتی نرم و مطلوب، پروسه فرایند پخت را بهبود می بخشد. البته برای پخت نان های سنتی نیز از این نوع بهبود دهنده استفاده می شود. علاوه بر این دو مورد، بهبود دهنده های ارگانیک نیز مثل آرد یا پوره سیب زمینی می توانند بسیار مفید واقع شوند. لذا با توجه به تنوع موجود در انواع بهبوددهنده نان فانتزی عملکرد و میزان تاثیرگذاری آن ها هم متفاوت از هم خواهد بود. لذا پیش از انتخاب هر کدام و مصرف آنها بایستی شناخت مناسب و دقیقی نسبت به هر یک کسب نمایید. به طور مثال برخی از آن ها برای تقویت خمیر بهتر و کاربردی تر هستند و برخی دیگر ممکن است باعث کاهش استحکام خمیر شوند.

بیشتر بخوانید :

پودر کاکائو

آسپارتام

فرق بهبوددهنده با خمیر مایه

بهبود دهنده برای آن دسته خمیرهایی مورد استفاده قرار می گیرد که دارای خمیر مایه بوده و مدت زمان ور آمدن شان زیاد است. مقدار افزودن بهبود دهنده برای هر ۰.۵ کیلو تقریبا ۳ گرم می باشد. این در حالی است که خمیر مایه به منظور بهبود فرایند تخمیر به خمیر افزوده می شود و به افزایش حجم آن نیز کمک می کند. در حقیقت می توان گفت خمیر مایه جزئی جدانشدنی در پخت و تولید نان محسوب می شود، اما اضافه کردن بهبود دهنده به نان الزامی نبوده و صرفا به منظور بالا بردن کیفیت نان مورد استفاده قرار می گیرد. امروزه در برخی از کشورها نظیر ایران به دلیل تکنولوژی ضعیف آسیاب ها و تجهیزات تولید کننده، آردها کیفیت مطلوبی ندارند. لذا بیشتر نانوا ها از سست و بی کیفیت بودن آردها گله و شکایت دارند. از این رو استفاده از بهبود کننده تا حد زیادی می تواند این مشکل را برطرف نموده و موجب رضایت نانوا و مشتری از نان تولید شده گردد.

منبع : فروشگاه مواد شیمیایی جهان شیمی


موضوعات: دنیای شیمی ,
[ بازدید : 328 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

فروشنده پودر کاکائو خوب

شنبه 23 اسفند 1399
12:55
رعنا

امروزه شرکت های زیادی در ضمینه فروش پودر کاکائو فعالیت میکنند ازین شرکت ها میتوان به نام های زیر اشاره کرد :

شرکت هرشی که یک شرکت آمریکایی در ضمینه تولید پودر کاکائو هرشی است که فعالیت خود را از سال ۱۸۹۴ شروع کرده است و در ضمینه تولید انواع مختلف شکلات , کارامل , کره بادام زمینی و… است.شرکت هرشی اولین شرکت آمریکایی بود که فرمول تولید

شکلات شیری را بهبود بخشید و شکلات شیری تهیه شده از کپک را معرفی کرد . این شکلات گران،خوشمزه و برای مدت طولانی تازه بود.

شرکت تولید پودر کاکائو خاچیک یک شرکت ایرانی است که پودر کاکائو در بسته های ۱۰۰ گرمی عرضه میکند و از کیفیت بالایی برخوردار است.

شرکت تولید پودر کاکائو فرمند: این شرکت شناخته شده که در اصل متعلق به شرکت شکلات پرند است، در زمینه تولید

بیشتر بخوانید :

انواع شکلات، تافی، ژله و دیگر تنقلات شیرین فعالیت میکند. فرمند محصولات خود را

به بیش از ۱۴ کشور جهان مانند امارات متحده عربی، ترکمنستان، بحرین، افریقای

جنوبی، عراق، چین، تایلند، روسیه و .. صادر می‌کند.

شرکت تولید پودر کاکائو هانی کو: شرکت فرآورده های آردی و غذایی بهنان گندم با نام تجاری هانی کو

فعالیت خود را از سال۱۳۷۵درشهرک صنعتی صفادشت کرج با تولید بهبود دهنده ها، پودر کاکائو ، خمیر پیتزا و بیکینگ پودر آغاز نمود.

رفرنس


موضوعات: دنیای شیمی ,
[ بازدید : 241 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

اسید لاکتیک در کدام خوراکیها یافت می شود؟

چهارشنبه 20 اسفند 1399
11:50
رعنا

اسیدها طعم های متمایزی به غذاها اعطا می کنند از اسید سیتریک موجود در میوه ها گرفته تا اسید استیک خورنده که باعث تولید سرکه می شود. این ترکیب یک اسید ملایم و همه کاره است که توسط باکتری های ویژه ای تولید می شود که قادر به هضم لاکتوز در شیر هستند. اگرچه اسید لاکتیک در درجه اول با محصولات لبنی در ارتباط است ، اما در طیف گسترده ای از غذاها یافت می شود که در ادامه شرح داده می شود.

محصولات لبنی

گونه های نسبتاً کمی از باکتری ها ، از جمله خانواده لاکتوکوک و لاکتوباسیلوس و برخی از خانواده های لکونوستوک و استرپتوکوک ، قادر به هضم لاکتوز موجود در شیر هستند. آنها قندها را به انرژی تبدیل کرده و اسید لاکتیک را دفع می کنند که باعث کاهش pH شیر و ایجاد محیط نامناسب برای سایر باکتری ها می شود.

این مسئله یک مزیت رقابتی برای آن باکتریها است و برای انسان نیز مزایای گسترده ای دارد. این دسته از محصولات شیر ​​اسیدی یا “کشت شده” به راحتی خراب نمی شوند و خاصیت مغذی شیر را برای مدت طولانی تری حفظ می کنند. خامه ترش ، ماست ، پنیرها و بقیه محصولات لبنی تخمیر شده در جهان از طریق اسید لاکتیک تولید می شوند.

ترشی سنتی

اگرچه این ماده با لبنیات شناخته می شود اما باکتری های اسید لاکتیک فرصت طلبانی هستند که می توانند با استفاده از قندهای دیگر نیز زنده بمانند. به عنوان مثال ، ترشی سبزیجات و محصولاتی مانند کلم ترشی به طور سنتی دارای اسید لاکتیک هستند. نمک زدن به سبزیجات آب آنها را بیرون می کشد ، که به سرعت توسط لاکتوباسیل ها استعمار می شود.

این اسیدیته باعث جلوگیری از رشد باکتری های بالقوه خطرناک و بیماری زا می شود و به حفظ مواد غذایی کمک می کند. گروه دوم باکتری ها اسید لاکتیک را هضم کرده و اسید استیک یا سرکه تولید می کنند که قوی تری است و روند کار را تسریع می کند. ترشی حاصل می تواند بسته به نسبت لاکتیک اسید به اسید استیک ملایم یا تیز باشد.

نان های ترش

نان خمیر ترش مزه خاص خود را مدیون باکتری های اسید لاکتیک است که در کنار مخمر در خمیررشد می کند. PH پایین ایجاد شده توسط باکتری ها نه تنها باکتری های مضر را دفع می کند بلکه مخمرها و اسپورهای کپک را که تحمل اسیدیته پایین را ندارند از بین می برد. از طرف دیگر ، مخمرهای نان با اسیدیته پایین سازگار شده و عملکرد خود را بهتر انجام می دهند.

محصولات سویا

باکتریهای اسید لاکتیک نقش مشابه ماده طعم دهنده و نگهدارنده را در محصولات تخمیر سویا دارند که در سراسر آسیا رایج است. بیشتر آنها از جمله میسو و سس سویا با خمیر کردن دانه های سویا شروع می شوند که باعث ایجاد یک ماده اولیه می شود. سپس استارتر به این دانه ها اضافه می شود و یک فرآیند تخمیر پیچیده را با چندین خانواده مخمر و باکتری آغاز می کند. باکتری های اسید لاکتیک با اثر رحفاظتی مانع از رشد عوامل بیماری زا در محصول نهایی می شوند.

منبع : https://www.jahanshimi.com/



موضوعات: دنیای شیمی ,
[ بازدید : 144 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

خواص ویژه اسید فسفریک

دوشنبه 18 اسفند 1399
11:59
رعنا

اسید معدنی بی رنگ و بی بو بوده و این اسید به نام اوروتوفسفریک نیز نامیده می شود.

می تواند مایع یا جامد کریستالی شفاف باشد که برای فلزات و همچنین بافت انسانی خورنده است. تولید کنندگان مواد غذایی و نوشیدنی آن را دوست دارند زیرا ارزان هستند، و در صنایع مختلف قابلیت مصرف به شکل خوراکی دارند و به عنوان نگهدارنده نیز عمل می کنند.

به طور کلی خواص آن به دو دسته تقسیم می شوند:

  • خواص فیزیکی
  • خواص شمیایی

خواص فیزیکی

به صورت خالص یک جامد بلوری سفید با نقطه ذوب 42.35 درجه سانتیگراد است. هنگامی که غلظت آن کمتر است، یک مایع ویسکوز بی بو، بدون رنگ، با چگالی 1.885 گرم در میلی لیتر است. این ماده غیر سمی و غیر فرار است. معمول ترین غلظت آن در آب 85 ٪ است.

بیشتر بخوانید :

خواص شیمیایی

دارای سه اتم H اسیدی و قابل جایگزین است. بنابراین، این ماده به طور متفاوت با سایر اسیدهای معدنی واکنش نشان می دهد. با استفاده از جایگزینی یک، دو یا سه اتم هیدروژن، مانند NaH2PO4، Na2HPO4 و Na3PO4، می توان سه نمک متفاوت تولید کرد.

در دماهای بالا، مولکول های ان می توانند با یکدیگر واکنش نشان داده و (با از دست دادن مولکول آب) ترکیب شوند تا دیمر، تری مر و حتی زنجیره های پلیمری طولانی مانند اسید فسفریک و اسید متافسفریک تشکیل دهند.

منبع : فروشگاه مواد شیمیایی جهان شیمی


موضوعات: دنیای شیمی ,
[ بازدید : 160 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

کاربرد و مزایا و معایب اسید استیک

يکشنبه 17 اسفند 1399
11:54
رعنا

ممکن است نام اسید استیک (acetic acid) در ابتدا برایتان آشنا باشد، از این ماده شیمیایی در صنایع بسیاری استفاده می‌شود، به طوری که ممکن است اکنون در خانه انواع مختلف اسید استیک در دسترستان باشد و یا در محل کار از آن استفاده کنید اما تا به حال متوجه آن نشده باشید.

امروزه اسید استیک با فرمول ساختاری C۲-H۴-O۲ را با نام‌های دیگری چون اسید متانوئیک، اسید متان کربوکسیلیک می‌شناسند، این ماده با وجود اینکه در دسته بندی اسیدها قرار گرفته قدرت و توان بسیار ضعیف و بوی تند و تیزی دارد. اسید استیکی که با آب ترکیب شده شدت اسیدی کمتر و توانایی ترکیب و حل شدن با تانول، استون، دی اتیل اتر، گلیسرول و بنزن را خواهد داشت. از اسید استیک در بخش‌های مختلف کشاورزی، پزشکی، تصفیه آب، داروسازی و… استفاده می‌کنند.

انواع مختلف اسید استیک

اسید استیک خوراکی: به طور کلی از اسید استیک علاوه بر بخش صنعتی در بخش خوراکی هم استفاده میشود. در بخش خوراکی، همه اسید استیک را به نام سرکه میشناسند که مزه ترش و تیزی دارد. سرکه خواص اسیدی بسیار پایینی دارد و از تخمیر اتانول به وجود می‌آید، میزان غلظت اسید آن در بخش پخت و پز حدود ۵ درصد و در ترشی تا ۱۸ درصد هم خواهد رسید.

اسید استیک صنعتی: اسید استیک موجود در بخش صنعتی علاوه بر قابلیت انحلال در آب، توانایی ترکیب و واکنش با عناصری چون پتاسیم، روی و سدیم را دارد و در نهایت منجر به تولید هیدروژن خواهد شد که ماده‌ای اشتعال‌زا بوده است.

بیشتر بخوانید :

کاربردهای اسید استیک

یکی از مهم‌ترین کاربردها و شناخته شده‌ترین آن‌ها استفاده از اسید استیک در ساخت مونومر وینیل استات بوده است، که از آن در بسیاری از بخش‌های صنعتی چون ساخت چسب، ساخت رنگ و… استفاده میشود.

از استیک اسید در تولید انیدریک اسید استفاده می‌شود، این ماده در بخش‌های تولید سلولز استات کاربرد دارد.

یکی از مواد اولیه ساخت آسپرین، اتیل استات و استون بوده است.

در صنعت دارویی و درمانی از آن به عنوان یک ماده ضدعفونی کننده در برابر رشد باکتری‌ها و قارچ‌ها استفاده می‌کنند.

از دیگر کاربردهای این ماده در بخش دارویی و درمانی استفاده از اسیداستیک رقیق در آزمایشگاه برای مشخص کردن تعداد گلبول‌های سفید و قرمز بوده است.

در بخش آرایشی و بهداشتی هم در تولید رنگ مو و عطر و ادکلن از اسید استیک استفاده می‌کنند.

در بخش خوراکی اسید استیک را می‌توان در موادغذایی چون سرکه، سس، ترشی و ادویه‌ها دید.

یکی از مواد اولیه مهم در تولید شوینده‌ها و پاک‌کننده‌ها اسید استیک بوده است.

در صنعت پلاستیک سازی، ساخت ظروف و بطری‌های پلاستیکی و الیاف پلاستیکی و مصنوعی از این ماده به وفور استفاده می‌‌شود.

منبع : فروشگاه مواد شیمیایی جهان شیمی


موضوعات: دنیای شیمی ,
[ بازدید : 154 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

آشنایی با خواص ویژه پودر کاکائو

شنبه 16 اسفند 1399
11:55
رعنا

پودر کاکائو از خواص بسیار زیادی برخوردار می باشد و یکی از دلایل استقبال خیلی زیاد از این محصول نیز خواص بسیار ویژه آن است. اصلی ترین خاصیت های این پودر به شرح زیر می باشد:

قطعا با مطالعه خواص متعدد پودر کاکائو به مصرف آن ترغیب خواهید شد ولی شما باید یک نکته را نیز در نظر داشته باشید. قطعا این محصول علاوه بر تمام خواصی که دارد، اگر در مصرفش افراط شود می تواند آسیب زا عمل کند.

حتما بخوانید :

پس پیشنهاد می شود که در جهت مصرف صحیح پودر کاکائو حتما با پزشک متخصص تغذیه مشورت داشته باشید و از ایشان بخواهید تا بهترین طریق مصرف این پودر را در اختیار شما قرار دهد.

پودر کاکائو خاصیت آنتی اکسیدان خیلی زیادی دارد و این امر می تواند به مقاوم سازی بدن شما در برابر کثیری از بیماری ها بسیار کمک کند.

این پودر می تواند به تنظیم فشار خون شما کمک کند و از سکته های قلبی و مغزی تا حد ویژه ای جلوگیری نماید.

پودر کاکائو تلخ می تواند افزایش دهنده میل جنسی در بانوان و آقایان باشد. همچنین نوع تلخ این پودر برای افرادی که تمایل به کالری سوزی و کاهش وزن دارند نیز خیلی مناسب است.

پودر کاکائو جریان خون به مغز و طبیعتا عملکرد مغز را بهبود می بخشد و این امر به منزله آن است که باعث تقویت حافظه و همچنین باعث جلوگیری از ابتلا به آلزایمر می شود.

این محصول هورمون شادی در بدن ترشح می کند و خاصیت ضد افسردگی دارد. در کل شکلات خیلی تاثیر خوبی بر روی خلق و خوی شما می گذارد.

پودر کاکائو سیستم ایمنی بدن شما را تا حد زیادی تقویت می کند و این امر باعث می شود تا بدن شما در برابر کثیری از بیماری ها کاملا مقاوم گردد.

مصرف این پودر در جهت بالا بردن سطح انرژی نیز می تواند انتخاب بسیار منطقی باشد.

منبع : جهان شیمی


موضوعات: دنیای شیمی ,
[ بازدید : 151 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

ارزانترین نوع پودر کاکائو در ایران

چهارشنبه 13 اسفند 1399
12:15
رعنا

برای خرید پودر کاکائو با قیمت مناسب، سه راهکار به شما پیشنهاد می شود که می توانید با توجه به نوع سلیقه خود، با استفاده از هر یک از این روش ها، نسبت به خریدتان اقدام فرمایید. این سه روش به شرح زیر می باشند:

خرید مستقیم: اگر به روش خرید مستقیم نسبت به تهیه انواع پودر کاکائو اقدام کنید، قیمت محاسبه شده برای شما خیلی مناسب تر از نرخ روزانه بازار خواهد بود و در واقع این شیوه، بهترین روش در جهت تهیه پودر کاکائو قیمت مناسب می باشد.

زیرا در این حالت شما به صورت مستقیم با هسته اصلی تولید و توزیع کننده این محصولات سر و کار خواهید داشت و بنا بر همین امر، مبلغ خیلی خوبی برای شما محاسبه می شود.

همچنین شاهد این امر می باشیم که در خرید مستقیم شما می توانید ضمانت خرید خود را نیز دریافت کنید و به این ترتیب از کیفیت محصولات نیز نهایت اطمینان را خواهید داشت.

خرید آنلاین: در خرید آنلاین نیز قیمت محاسبه شده برای شما خیلی مناسب تر از نرخ روزانه بازار می باشد. در بستر فروشگاه های اینترنتی، یکسری هزینه اضافه وجود ندارد. قطعا مستحضر هستید که صاحبان مشاغل اینترنتی از پرداخت هزینه برای اجاره مغازه، قبوض مختلف خدماتی و مالیات های متعدد معاف هستند و به این شکل، این مبالغ سنگین از نرخ نهایی مورد پرداخت فرد خریدار کسر گردیده خواهد شد.

بیشتر بخوانید :

خرید عمده: پودر کاکائو یک محصول کاملا مصرفی می باشد و زمانی که شما اقدام به تهیه این محصول در حجم زیاد می کنید، نه تنها متحمل هیچ ضرر مالی نخواهید شد، بلکه از صرفه اقتصادی ایده آلی نیز بهره مند می شوید.

در خرید عمده، باز هم درصدی از مبلغ نهایی برای شما کسر گردیده می شود و همچنین می توانید محصولات مورد نیازتان را تا مدت طولانی در دسترس داشته باشید. در دسترس بودن محصولات تا مدت طولانی به منزله در امان ماندن از موج بعدی افزایش نرخ این محصولات می باشد.

در جهت خرید درست و اصولی پودر کاکائو می توانید به این راهنمایی نیز توجه داشته باشید:

نیاز خود را مشخص کنید: شما باید بدانید که چه مقدار پودر کاکائو و از چه مدل آن می خواهید تهیه کنید. وقتی شما یک پیش ذهنیت درست در این زمینه داشته باشید، قطعا می توانید انواع پودر کاکائو را به بهترین شکل ممکن تهیه نمایید و سرعت و کیفیت خرید شما افزایش ویژه ای خواهد یافت.

انتخاب شرکت تولید کننده معتبر: امروزه شرکت های متعددی در زمینه تولید و توزیع انواع پودر کاکائو در حال فعالیت هستند. وظیفه شما این است که رزومه و سوابق تمام این شرکت ها را با هم مورد نقد و بررسی قرار دهید و در نهایت بهترین انتخاب ممکن را داشته باشید.

امروزه رقابت سنگینی بین این شرکت ها شکل گرفته است و ایشان به خوبی می دانند که اگر نتوانند نیاز بازار را تامین کنند، قطعا شرکت های رقیب این کار را انجام خواهند داد. به همین دلیل ایشان سعی می کنند تا با بهره گیری از بهترین مواد اولیه، متخصص ترین افراد و تکنولوژی روز دنیا، با کیفیت ترین محصولات را به بازار عرضه نمایند و رضایت عموم مشتریان خود را جلب کنند.

خرید با قیمت مناسب: در نهایت پس از نقد و بررسی کامل، به یکی از سه روش مطرح شده، خریدتان را انجام دهید تا علاوه بر کیفیت مناسب از قیمت خوب نیز بهره مند گردید.

منبع : https://www.jahanshimi.com/


موضوعات: دنیای شیمی ,
[ بازدید : 134 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به استخر مدرن است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار مشاور گروپ لیزر فوتونا بلیط هواپیما تهران بندرعباس اسپیس تجهیزات عقد و عروسی تعمیر کاتالیزور تعمیرات تخصصی آیفون درمان قطعی خروپف اسپیس فریم اجاره اسپیس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]