شما در حال مشاهده نسخه موبایل وبلاگ

استخر مدرن

هستید، برای مشاهده نسخه اصلی [اینجا] کلیک کنید.

?????? ??? ????? ???? ???

من می روم داخل و این کیسه پلاستیکی را بردارم و موها را در یک کیسه پلاستیکی قرار می دهم و محکم ببند. و بعد I'mMore من می روم داخل و این کیسه پلاستیکی را می گیرم و موها را در یک کیسه پلاستیکی می گذارم و محکم ببند. و سپس آن را در مایکروویو قرار می دهم. برای حدود دو. دقایق.

بیش تر بخوانید: خرید کلاه گیس

چگونه کلاه گیس موی انسان خود را دوباره ابریشمی کنم؟

طرز شستشوی کلاه گیس بدین صورت است: از روغن های طبیعی مانند روغن آرگان مراکشی، روغن زیتون فوق بکر یا روغن هسته انگور استفاده کنید. مقداری روغن یا نرم کننده را به مدت 30 دقیقه با کلاه دوش بمالید. کلاه گیس خود را با مقداری شامپو مرطوب کننده با کیفیت خوب بشویید و از انگشتان خود برای تمیز کردن پوست سر خود بین خطوط به آرامی استفاده کنید، سپس آن را کاملا آبکشی کنید.

انتخاب و پوشیدن کلاه‌گیس

زنانی که در اثر شیمی‌درمانی یا پرتودرمانی با ریزش مو مواجه می‌شوند، می‌توانند حداقل برای یک‌بار هم که شده کلاه گیس شیمی درمانی انتخاب کنند و یا اینکه کلاه‌ و روسری ‌های متنوع را جایگزین کلاه‌گیس کنند. به یاد داشته باشید، موهای شما دوباره رشد خواهند کرد، اگرچه ضخامت، بافت و رنگ آن ممکن است تغییر کند. ریزش مو در بیماران مبتلا به سرطان سینه و همینطور سایر سرطان ها بروز می­کند.

انتخاب کلاه گیس قبل از شروع درمان

از مدل موهای فعلی خود عکس بگیرید.

در صورتی که می خواهید کلاه گیس خود را با رنگ فعلی خود مطابقت دهید، یک دسته از موهای خود را از جلوی سر خود، جایی که موها روشن تر هستند، جدا کنید تا بعدا برای انتخاب کلاه گیس به مشکل بر‌نخورید.

از نور طبیعی – در فضای باز یا نزدیک پنجره – برای تصمیم گیری در مورد اینکه آیا کلاه گیس با موهای طبیعی شما مطابقت دارد استفاده کنید.

سر خود را با موهای خیس یا صاف اندازه بگیرید.

مطمئن شوید که کلاه گیس شما قابل تنظیم است، چون بعد از ریزش مو، اندازه سر شما ممکن است یک سایز کوچکتر باشد.

انتخاب کلاه گیس طبق فرم صورت

انتخاب کلاه گیس زنانه طبق فرم صورت درست به اندازه مدل موی خودتان اهمیت دارد. گاهی مدلی به شما می آید و مدل دیگری جذابتان نمی کند. برای این که بدانید کدام کلاه گیس به کدام صورت می آید، راهنمای زیر کمکتان خواهد کرد.

صورت گرد: برای صورت گرد کلاه گیس کوتاه و شلوغ ایده‌ال هستند. همینطور چنانچه موها قسمتی از پیشانی را بپوشانند، فرم صورت زیباتر بنظر خواهد رسید. کلاه گیس زنانه ای که طول آن تا سرشانه هاست و اصطلاحاً مدل خرد یا Layer دارد برای شما مناسب خواهد بود.

صورت بیضی: برای این صورت سراغ مدل های به اصطلاح مصری بهمراه چتری بروید. چنانچه دوست دارید کلاه گیس زنانه با موی بلند داشته باشید، سراغ مدلی که موج یا فر دارد بروید تا صورتتان را توپر نشان دهد.

صورت مربعی: برای صورت مربعی سراغ کلاه گیس هایی را بگیرید که تیزی چانه تان را ملایم تر نشان دهد. بهتر است فرق این کلاه گیس ها کج و بلند باشد و نوک موها به حالت تیز برش خورده باشد تا توجه را از چانه بردارد و به خود اختصاص دهد.

صورت لوزی: افرادی دارای صورت لوزی شکل معمولاً گونه های باریک و بلند، پیشانی بلند و چانه باریک و نوک تیز دارند. این اشخاص باید کلاه گیسی را انتخاب کنند که سبب کوتاه تر جلوه دادن پیشانی شود و آنها شود و کشیدگی صورت را تشدید نکند.

منبع: کلاه گیس

شستن کلاه گیس به چه صورت انجام می شود؟

کلاه گیس wigs در واقع کلاهی است که روی آن با موهای مصنوعی یا طبیعی پوشیده شده است. اصولا افراد به دلایل پزشکی اعم از ریزش مو، شیمی درمانی، طاسی و حتی صرفا به دلیل زیبایی از کلاه گیس زنانه یا مردانه استفاده می کنند.

کلاه گیس هایی با موهای طبیعی بسیار گران هستند اما در مقایسه با کلاه گیس های مصنوعی از مقاومت بیشتری در انجام اقدامات زیبایی مانند صاف کردن ، فر کردن، رنگ کردن و ... برخوردارند. در خرید کلاه گیس دقت کنید.

موهای کلاه گیس را از نوک شروع به شانه زدن کنید :

به آرامی شانه بزنید و گره ها را باز کنید و به تدریج به سمت ریشه های مو برسید . برای کلاه گیس زنانه که دارای مو صاف از برس های معمولی و برای انواع فر آن ، از برس های دندانه دار استفاده کنید .

سینک ظرفشویی خود را از آب سرد پر کنید و مقداری شامپو درون آن بریزید :

از شامپویی مناسب با نوع الیاف کلاه گیس استفاده کنید . برای مثال اگر الیاف کلاه گیستان مجعد است از شامپوی مخصوص موهای مجعد استفاده کنید و یا اگر الیاف کلاه گیستان رنگ شده است ، از شامپوی مخصوص موهای رنگ شده برای آن استفاده کنید

کلاه گیس را به داخل بچرخانید و آن را درون آب قرار دهید :

سپس با کمک دستانتان به الیاف کلاه گیس فشار ملایمی بیاورید و آن را کمی درون آب تکان دهید تا شامپو به خوبی به درون الیاف آن نفوذ کند. این امر همچنین به از بین رفتن گرد و غبار موجود درون الیاف آن کمک خواهد کرد.

کلاه گیس را با استفاده از آب سرد شستشو دهید :

همچنین میتوانید برای شستن کلاه گیس آن را درون ظرفی پر از آب سرد قرار دهید تا کف موجود بر روی آن از بین برود. بسته به مقاومت کلاه گیس و پرپشتی الیاف آن، ممکن است لازم باشد دو بار آن را شستشو دهید تا به خوبی تمیز شود .

برای از بین بردن گره های ایجاد شده در الیاف کلاه گیس از نرم کننده با کیفیت بالا استفاده کنید :

از اعمال این مواد بر روی ریشه های الیاف خودداری کنید

انتخاب کلاه گیس متناسب با رنگ پوست

اشتباهی که بسیاری از افراد در هنگام خرید کلاه گیس کوتاه می کنند این است که دوست دارند تنوعی به خرج دهند و معمولا به سمت کلاه گیس هایی می روند که رنگ مویی متفاوت تر از رنگ موی خود را دارند که این کار کاملا اشتباه است؛ رنگی را انتخاب کنید که قبلا امتحانش را پس داده است.

عوامل مهم در انتخاب اکستنشن مو

1. بهترین اکستنشن را متناسب با تمام شرایط خودتان انتخاب کنید:اولین نکته مهم، انتخاب اکستنشن هایی است که زمان بیشتری دوام می آورند. شاید اکستنشن های ارزان اوایل استفاده خوب به نظر برسند، اما خیلی زود خراب می شوند و به جایگزین نیاز پیدا می کنند. اگر درحال آزمون و خطای موقتی نیستید، حتما بهترین اکستنشن را بعد از تحقیق کافی خریداری کنید.

2. رنگ مو، یکی از عوامل مهم است:اکستنشن انتخابی شما باید بیشترین نزدیکی را به موهای طبیعی تان داشته باشد. یکی از اشتباهات رایج زنان، انتخاب اکستنشن های تیره تر یا روشن تر نسبت به موهای خودشان است که زیبایی موها را از بین می برد.

3. مراقبت از اکستنشن ها را درست انجام بدهید:برای شستن اکستنشن ها حتما از شامپوهای بدون سولفات و پارابن کمک بگیرید. کلاه گیس ها و اکستنشن های کلیپسی باید در پایان روز از روی موهای طبیعی جدا شوند و هیچ وقت برای مدت طولانی روی سر باقی نمانند.

منبع: کلاه گیس

نکاتی که هنگام خرید کلاه گیس باید در نظر داشته باشید

هنگام خرید کلاه گیس باید نکاتی را در نظر داشته باشید، اینکه کدام مدل به صورتتان بیشتر می‌آید، کدام رنگ زیباترتان می‌کند و غیره. این شما و این راهنمای خرید کلاه گیس نه.

کلاه گیس موی مصنوعی می‌خواهید یا طبیعی؟

انتخاب بین کلاه گیس نه با موی طبیعی یا کلاه‌گیس مصنوعی کار سختی نیست؛ اگر از نکات مهم مربوط به خریدشان با‌خبر باشید:

شکل دادن به کلاه گیس نه طبیعی آسان‌تر از مصنوعی است. می‌توانید مو‌ها را دم‌اسبی ببندید، فر کنید یا موج‌دار درستشان کنید.

موی مصنوعی به‌خصوص برای نگه‌داشتن حجم مو‌های کوتاه مناسب است. کافی است کلاه‌گیس را چند بار تکان دهید تا حجم پیدا کند.

بیش تر بخوانید: درمان ریزش مو با قرص پرفکتیل پلاتینیوم

سبک زندگی‌تان را مشخص کنید

سبک زندگی‌تان شلوغ و پرتحرک است یا آرام و کم‌تحرک؟ کلاه‌گیسی می‌خواهید که بتوانید سریع روی سرتان بگذارید و نیاز به رسیدگی نداشته باشد یا دوست دارید برای مدل دادن به آن وقت بگذارید؟ تعیین سبک زندگی در انتخاب کلا گیس نه تأثیر زیادی دارد.

انتخاب بر اساس فرم صورت

انتخاب کلاه گیس نه بر اساس فرم صورت درست به‌اندازه مدل موی خودتان اهمیت دارد. گاهی مدلی به شما می‌آید و مدل دیگری جذابتان نمی‌کند.

انتخاب بر اساس رنگ پوست

ممکن است با ورود به فروشگاه دلتان بخواهد رنگ مویی را انتخاب کنید که خیلی از رنگ مو‌های خودتان یا رنگی که معمولاً استفاده می‌کنید، دور باشد. این اشتباه را انجام ندهید و به رنگی که امتحانش را پس داده بچسبید. ضمن اینکه می‌توانید بر اساس تناژ رنگ پوستتان سراغ انتخاب کلاه‌گیس نه بروید. رنگ پوست معمولاً به دو دسته گرم و سرد تقسیم می‌شود. یک راه ساده برای اینکه تشخیص دهید رنگ پوستتان سرد است یا گرم این است که ببینید زیورآلات طلایی‌رنگ بیشتر به شما می‌آیند یا نقره‌ای؟

اندازه‌گیری دور سر

قبل از خرید کلاه گیس نه باید دور سرتان را اندازه بگیرید، این اندازه‌گیری به‌خصوص برای خرید آنلاین به کارتان می‌آید

مزایا و معایب استفاده از کلاه گیس

کلاه گیس از الیاف مو در دو نوع طبیعی و مصنوعی تهیه می‌شود و در میان خانم‌ها رایج تر است. از جمله مزایای استفاده از کلاه گیس می‌توان به قیمت ارزان نسبت به روش‌های ترمیمی مو اشاره کرد. حساسیت‌های پوستی، قارچ‌ها و تجمع میکروب‌ها نیز از معایب استفاده از کلاه گیس زنانه بشمار می‌آیند.

کلاه گیس طبیعی

انتخاب کلاه گیس طبق فرم صورت

انتخاب کلاه گیس زنانه طبق فرم صورت درست به اندازه مدل موی خودتان اهمیت دارد. گاهی مدلی به شما می آید و مدل دیگری جذابتان نمی کند. برای این که بدانید کدام کلاه گیس به کدام صورت می آید، راهنمای زیر کمکتان خواهد کرد.

صورت گرد: برای صورت گرد کلاه گیس کوتاه و ازدحام ایده‌ال هستند. همینطور چنانچه موها قسمتی از پیشانی را بپوشانند، فرم صورت زیباتر بنظر خواهد رسید. کلاه گیس زنانه ای که طول آن تا سرشانه هاست و اصطلاحاً مدل خرد یا Layer دارد برای شما مناسب خواهد بود.

صورت بیضی: برای این صورت پی‌جویی مدل های به اصطلاح مصری بهمراه چتری بروید. چنانچه دوست دارید کلاه گیس زنانه با موی بلند داشته باشید، پی‌جویی مدلی که موج یا فر دارد بروید تا صورتتان را توپر نشان دهد.

صورت مربعی: برای صورت مربعی پی‌جویی کلاه گیس هایی را بگیرید که تیزی چانه تان را ملایم تر نشان دهد. بهتر میباشد تفاوت این کلاه گیس ها کج و بلند باشد و نوک موها به حالت تیز برش خورده باشد تا توجه را از چانه بردارد و به خود اختصاص دهد.

صورت لوزی: افرادی دارای صورت لوزی شکل معمولاً گونه های باریک و بلند، پیشانی بلند و چانه باریک و نوک تیز دارند. این اشخاص باید کلاه گیسی را انتخاب کنند که سبب کوتاه تر جلوه دادن پیشانی شود و آنها شود و کشیدگی صورت را تشدید نکند.

صورت قلبی: افرادی که دارای چهره قلبی معمولاً پیشانی پهن و چانه بینهایت باریک دارند. این اشخاص بهتر میباشد کلاه گیسی را انتخاب کنند که سبب کاهش عریض بودن پیشانی آنها شود و به حالت باریک چانه آن ها ظاهری متعادل ببخشد مثل کلاه گیس های چتری.

صورت های کشیده و صاف: کلاه گیس مناسب برای این نوع اشخاص کلاه گیس های فرفری و یا موج دار می باشد ؛ این مدل کلاه گیس ها سبب متعادل کردن حالت کشیده صورت در این اشخاص خواهد شد.

منبع: کلاه گیس

کدام ورزش ها بیش تر بر روی کاهش وزن تاثیر می گذارند؟

تخمین زده می شود که نیمی از بزرگسالان آمریکایی هر ساله سعی در کاهش وزن دارند. گذشته از رژیم ، ورزش برای تناسب اندام یکی از رایج ترین استراتژی هایی است که افرادی که می خواهند وزن خود را کاهش دهند استفاده می کنند.

ورزش کردن علاوه بر کمک به کاهش وزن مزایای بسیاری از جمله بهبود خلق و خو ، تقویت استخوان ها و کاهش خطر ابتلا به بسیاری از بیماری های مزمن دارد.

۷ مورد از بهترین تمرین ها برای کاهش وزن:

· پیاده روی

· آهسته دویدن یا دویدن

· دوچرخه سواری

· تمرین با وزنه

· شنا کردن

· یوگا

· پیلاتس

سوزاندن کالری طی پیاده روی

همین سادگی پیاده روی است که آن را فعالیتی جذاب برای بسیاری از افراد جهت کاهش وزن تبدیل کرده است، به خصوص افرادی که قصد سوزاندن کالری زیادی دارند.

تعداد کالری که حین پیاده روی می سوزانید به عوامل مختلفی بستگی دارد؛ وزن و سرعت راه رفتن شما دو مورد بسیار تاثیرگذار است.

میانگین سرعتی که برای پیاده روی در بزرگسالان در نظر گرفته شده، حدود ۴۰۸ کیلومتر در ساعت است. هر چه سریع تر راه بروید، کالری بیشتری خواهید سوزاند. بنابراین باید بگوییم که لاغری با پیاده روی امکان پذیر است.

ورزش هایی برای محل کار

روزانه کارمندان یک سوم وقت خود را در محیط کار می‌گذرانند. مدت زیادی از این زمان در وضعیت نشسته و بدون تحرک می‌باشد. این بی‌تحرکی با عوارضی مانند خستگی، سفتی عضلات و مشکلات جسمانی دیگر همراه می‌باشد که این عوارض از میزان کارایی و بهره‌وری این نیروی عظیم کار می‌کاهد. تحقیقات نشان می‌دهد که کارمندان ادارات بیشتر از سایر افراد مستعد دردها و بیماری های مرتبط با گردن، شانه، کمر و ... می‌باشند. بنابراین این نیروی کار نیازمند به آموزش حرکات ساده ورزشی در محیط کار هستند تا از عوارض ذکر شده کم شود.

تمرینات ورزش در محل کار به دو صورت کششی و حرکتی مطرح شده اند.

تمرینات حرکتی، تحرک مفاصل را بهبود می‌بخشد، باعث افزایش جریان خون برای کار عضلات شده و بدن را برای فعالیت سازنده آماده می‌کند.

تمرینات کششی نیز باعث استراحت عضلانی، افزایش دامنه حرکتی مفصل و تمرکز اعصاب شده و خطر آزردگی و درد عضلانی را کاهش می‌دهد.

بهترین تمرین برای از دست دادن چربی بازو و لاغر کردن آن در خانه

چربی بازو به طور کلی ناشی از انباشت چربی بیش از حد در این ناحیه است ؛ رسوب چربی در سایر قسمتهای بدن آسان است، اما چربی زیاد در بازوها دشوار است بنابراین رسوب تدریجی چربی در بازو منجر به چاقی بازوها می شود.افزایش سن یکی دیگر از دلایل بازوی چاق است پس از دهه 20، بدن ما تمایل به ذخیره چربی در بخش های مختلف بدن دارد و عضلات لاغر کم می شوند. کاهش سوخت و ساز بدن یکی دیگر از دلایل بازو چاق است. میزان متابولیسم با افزایش سن کم می شود و به معنی سوزاندن کالری کمتر است. شما با استفاده از ورزش برای لاغری بازو می توانید از حجم چربی در این قسمت بکاهید.

منبع: https://www.sira.fit/

کلاه گیس شیمی درمانی؛ راهی برای کنار آمدن با سرطان

اکنون، پس از دریافت تشخیص سرطان و قبل از شروع درمان، بهترین زمان برای برنامه ریزی برای تغییر است. خود را آماده کنید تا کنار آمدن با سرطان ساده تر شود.

از پزشک در مورد تغییرات احتمالی سوال کنید. اگر قرار است لاغرتر شوید و موهای خود را از دست دهید، با یک متخصص لباس و آرایش در مورد شیوه های لباس پوشیدن، آرایش صورت و مو برای احساس راحتی و جذابیت بیشتر صحبت کنید. نداشتن مو هیچ چیزی را در مورد هویت شما از بین نمی برد، اما اگر نمی توانید ظاهر خود را تحمل کنید به خرید یک کلاه گیس شیمی درمانی مطابق با ظاهر خود فکر کنید.

به تغییراتی که قرار است در زندگی شما پیش بیاید نیز فکر کنید. درمان چقدر از وقت و انرژی شما را می گیرد. آیا باید در بیمارستان بستری شوید یا پس از درمان به خانه برمی گردید؟ آیا می توانید در طول درمان کار کنید؟ اگر درمان نیازمند قطع امور فعلی زندگی است، ترتیبات مقتضی را اتخاذ کنید.

بیش تر بخوانید: کلاه گیس زنانه

کلاه گیس

کلاه گیس وسیله ای است که تمام سر را پوشش می دهد و با توجه به نیاز اشخاصی که نیازمند به پوشش بعضی از قسمت های سر که دچار ریزش مو شده اند هستند؛ از کلاه گیس نمی توان در این زمینه کمک گرفت و باید از پروتز مو که قادر است تا هر نقطه ای از سر را پوشش داده و یا در لابه لای موها قرار گیرد؛ استفاده کرد.

شما می توانید بر اساس ناحیه ای در سر که آسیب دیده و یا دچار ریزش مو شده است؛ هر اندازه از پروتز را مایلید درخواست کنید و بعضی از پروتزهایی را هم که شما انتخاب می کنید؛ می توانند به ابعاد دلخواه و مورد نیاز شما در آورده و قالب آن را بر اساس نیاز شما تنظیم کنند.

اما باید گفت در شکل کلی، کاربردی ترین مدل ها در بین پروتزهای پیش ساخته، پروتزهایی هستند که تنها بالای سر را پوشش می دهند. به طور کلی در خرید کلاه گیس باید بسیار دقت کنید.

بیش تر بخوانید: خرید کلاه گیس مردانه

انواع کلاه گیس ها

نخست بهتر است به بررسی انواع کلاه گیس ها بپردازیم. کلاه گیس ها دو نوع طبیعی و مصنوعی دارند که در ادامه هر کدام را به صورت جداگانه بررسی می کنیم.

کلاه گیس طبیعی

عموما برای مصارف روزانه و استفاده طولانی مدت، این نوع از کلاه گیس­ها مناسب تر هستند اما به دلیل داشتن قیمت­های بسیار بالا تمامی افراد به راحتی قادر به خرید این نوع کلاه گیس نمی­باشند. برای ساخت این نوع کلاه گیس ابتدا موهای چیده شده از سر انسان، طی فرایندهای مختلف ضد عفونی و تمیز شده سپس به رنگ دلخواه در می­آید. همچنین ممکن است بدون رنگ کردن از آن­ها استفاده شود. در این گروه عموما کلاه گیس­هایی با رنگ­های طبیعی مانند قهوه­ای، مشکی، عنابی و … یافت می­شوند.

کلاه گیس مصنوعی

این نوع از کلاه گیس­ها نسبت به نوع طبیعی مقرون به صرفه تر بوده و عموما در گذر زمان ماندگاری بیشتری دارند اما باید به این نکته نیز توجه کرد که کلاه گیس­های طبیعی روی سر ظاهری کاملا شبیه به موی طبیعی دارند اما کلاه گیس­های مصنوعی غالبا شبیه به موی انسان ساخته می­شوند و از جنس الیاف مصنوعی هستند. این نوع از کلاه گیس­ها در رنگ­های فانتزی و مدل­های بسیار متنوعی تولید می­شوند.

کلاه گیس ها در سه اندازه مختلف دسته بندی می­شوند:

· کوتاه: حدودا اندازه­ای تا روی گردن دارند.

· متوسط: حدودا تا روی شانه و کمی پایین تر قرار می­گیرند.

· بلند: طولی حتی به اندازه 1 متر یا بیشتر دارند.

همچنین نوع زنانه و مردانه دارند که هر کدام در نوع خود دارای تنوع بسیار زیادی هستند. کلاه­گیس زنانه متناسب با اندازه و فیزیک کلی سر بانوان و کلاه­گیس مردانه متناسب با سر آقایان طراحی شده است.

قبل از استفاده از کلاه گیس برای اینکه موهای زیرین و سر شما به خوبی پوشانده شود، به یک کلاه طاسی نیاز دارید. این کلاه را می­توان هم به صورت جداگانه خرید وهم در برخی محصولات به صورت رایگان در بسته بندی کلاه گیس وجود دارد.

منبع: کلاه گیس

کلاه گیس زنانه

کلاه گیس مجموعه ای از تارهای موی مصنوعی است که به یکدیگر بافته و یا چسبانده شده است. شاید جالب باشد که بدانید در برخی از کشورهای جهان، امروزه کلاه گیس های کوچکی مورد استفاده قرار می گیرند که فقط بخش های کمی از سر که دچار طاسی شده اند را می پوشانند و به آن "toupee" می گویند و بیشتر مردان از آن (خرید کلاه گیس مردانه)استفاده می کنند.

امروزه در زبان انگلیسی بجای کلمه wig (کلاه گیس) در برخی از مراکز کاشت مو و یا مجامع علمی، از کلماتی مانندhair piece ، hair additions و یا hair system استفاده می کنند.

ترس از معلوم شدن کلاه گیس

بسیاری از کسانی که سالها از کلاه گیس استفاده می کردند، می گفتند که همیشه از این ترس داشتند که هنگام وزش شدید باد، کلاه گیس آنها را باد ببرد. چنین اتفاقی می تواند صحنه خنده داری را پدید بیاورد. یا اگر کسی به سرشان دست بزند، براحتی متوجه می شود که وی کلاه گیس بر سر دارد و همچنین این افراد در زمان شنا در مکان هایی مانند استخر و یا دریا به مشکل برمی خورند و کلاه گیس را باید از سر در آورند.

در صورتی که برعکس، کسانی که کاشت مو Sut بر روی آنها انجام می شود، نتایج آن کاملا ماندگار و طبیعی هستند و پس از مدتی می توانند مجددا به امور روزمره خود از جمله کار و ورزش، بدون هیچ ترس و نگرانی بپردازند.

ترفندهای خرید کلاه گیس زنانه

ترفندهای خرید کلاه گیس زنانه صرفنظر از دلایل شما برای خرید کلاه گیس ، فاکتورهایی وجود دارد که قبل از خرید یکی از آنها باید در نظر بگیرید. در پست امروز ، ما نکات و ترفندهایی برای تهیه یک کلاه گیس درست که مناسب شکل و رنگ طبیعی صورتتان باشد ، در اختیار شما قرار می دهیم.

در ابتدا با اطلاعاتی کلی و جالب در مورد کلاه گیس شروع میکنیم .کلاه گیس ها ریشه ای بسیار باستانی و قدیمی دارند به طوری که قدیمی ترین کلاه گیس در حال حاضر در موزه بریتانیا قرار دارد و سن آن بیش از 3000 سال تخمین زده شده است !کلاه گیس ها را تقریبا میتوان در دوره مصر باستان ، یونان و روم یکی از ملزومات آرایشی پرکاربرد دانست .اصل واژه کلاه گیس از واژه انگلیسی (periwig) مشتق شده است ، پرویگ ها در واقع موهای مصنوعی بودند که در بریتانیا وکیل مدافعان به سر میکردند و جزئی از ملزومات لباس فرم آنان در گذشته بوده است .همچنین یکی از آیین یهودیت ارتودوکیس در گذشته که برای زنان اجباری بوده ، تراشیدن کل موها و استفاده از کلاه گیس بوده است .

در واقع زنان هودی ارتودوکس پس از ازدواج میبایست تمامی موهای خود را تراشیده و از کلاه گیس استفاده میکردند .با تمام موارد گفته شده میتوان دریافت که کلاه گیس ها تنها متعلق به چند دهه یا چند صده اخیر نیستند و پیشینه ای باستانی دارند .کلاه گیس ها در گذشته از کنف هندی ساخته میشدند تا به نوعی با سر کردن آنها بتوان موهای طبیعی را تداعی کرد ضمن اینکه این الیاف عموما مرغوبیت زیادی داشته و مقاوم بودند .

کلاه گیس ها به دلایل مختلفی مورد استفاده قرار میگیرند ، دلایل پزشکی شامل ریزش شدید مو و طاسی سر یا ریزش موها در اثر سرطان و شیمی درمانی ، و یا صرفا استفاده برای موارد زیبایی و تزیینی .به هر حال برای هرنوع استفاده از کلاه گیس باید سعی در انتخاب مناسب بهترین نوع آن داشته باشید که در ادامه بیشتر به این موضوع خواهیم پرداخت .در ابتدا برای خرید یک کلاه گیس باید اندازه دور سر خود را اندازه بگیرید سپس کلاه گیس مورد نظر خود را انتخاب کنید ، ممکن است اندازه دور سر شما از اندازه استاندارد محصول مورد نظر کوچکتر یا بزرگتر باشد که در اینصورت هنگام استفاده با مشکل مواجه خواهید شد .برخی از کلاه گیس های موجود در قسمت زیرین خود چسب ها و بست هایی را برای تعیین اندازه بر روی سر دارند که میتوانید با استفاده از آنها کلاه را بزرگ و کوچک کنید .

منبع: کلاه گیس

کاهش ریزش مو با مصرف دارو

زیبایی با پوست سالم و زیبا، موهایی پرپشت و سالم و ناخن های محکم شناخته می شود؛ اما در شرایطی مثل رژیم گرفتن، رادیکال های آزاد، نورخورشید، افزایش سن، اضطراب و استرس، کم خونی ناشی از فقر آهن و آلودگی های محیطی، سلامت پوست، مو و ناخن ها را به خطر می اندازد. قرص پرفکتیل پلاتینیوم به جهت سلامت و حفاظت کامل از پوست، مو و ناخن و کاهش روند ایجاد چروک و پیری پوست ، بر اثر تابش نورخورشید و آلودگی های محیط، کاهش خشکی و شکنندگی ناخن و مو، بهبود روند رشد و کیفیت ناخن و مو، افزایش سفتی و استحکام پوست فرموله شده است. همچنین دارای آنتی اکسیدان بسیار قوی در عصاره هسته انگور و ریز مغذی هایی مانند ویتامین ها و مواد معدنی ضروری بدن است که باعث ساخت کلاژن و افزایش استحکام پوست و حفاظت از سلول های پوست،مو و ناخن می شوند.

بیش تر بخوانید خرید کلاه گیس کوتاه

سلنیوم

سلنیوم برای چه خوب است ؟

یکی از سوالات متداول در مورد selenium این است که:” سلنیوم برای چی خوبه ؟” مهم‌ترین ویژگی که سلنیوم را در میان عناصر معدنی برجسته می‌سازد، به خاصیت آنتی اکسیدانی آن مربوط می‌شود. داشتن خاصیت آنتی اکسیدانی به این معناست که این ماده معدنی می‌تواند آسیب ناشی از رادیکال‌های آزاد را که مخرب سلول‌ بوده و استرس اکسیداتیو به وجود می‌آورند، خنثی نماید. این ویژگی موجب می‌شود تا سلنیم این قابلیت را داشته باشد که در درمان و پیشگیری از بسیاری از بیماری‌ها به عنوان یک داروی کمکی مورد استفاده قرار گیرد. مهم‌ترین فواید سلنیوم به شرح زیر است:

· ممکن است ریسک ابتلا به انواع سرطان را پایین آورد

· سلامت قلب و عروق را بهبود می‌بخشد

· ممکن است در پیشگیری از آلزایمر موثر باشد

· به حفظ سلامت مو کمک می‌کند و ریزش مو را کاهش می‌دهد

· استحکام ناخن‌ها را بهبود می‌بخشد

· به تنظیم هورمون تیروئید در بدن کمک می‌کند

بیش تر بخوانید: سرطان خون

پرفکتیل پلاتینیوم

بازسازی کلاژن و تقویت پوست

· ویتامین سی سبب بازسازی کلاژن طبیعی پوست و در نتیجه بهبود عملکرد پوست می شود.

· ریبوفلاوین ( b2 )، نیاسین (b3 )، و بیوتین سبب حفظ استحکام ساختمان پوست می شوند.

حفظ و بازسازی سلولی

· از مهمترین عوامل پیری پوست می توان به اشعه آفتاب، آلودگی، سیگار کشیدن و رادیکال های آزاد اشاره کرد.

· ویتامین E، C و ریبوفلاوین ( ویتامین B2 ) سبب حفاظت سلول ها در برابر رادیکال های آزاد می شوند.

· ویتامین B12 ،D، فولیک اسید به همراه آهن و مواد معدنی، منیزیم و روی به حفظ روند بازسازی سلولی کمک می کنند.

یک مکمل همه جانبه برای پوست، مو و ناخن

· پرفکتیل پلاتینیوم علاوه بر تاثیرات مثبت روی درخشندگی و بازسازی سلول های پوست بر سلامت و رشد ناخن ها و مو نیز تاثیر می گذارد.

· سلنیوم و زینک سبب حفظ سلامت ناخن ها می شود.

· بیوتین سبب حفظ سلامت مو ها، و مس سبب پیشکیری از سفیدی مو می شود.

یک مکمل زیبایی مولتی ویتامین

· شما هنگام مصرف پرفکتیل پلاتینیوم نیازی به مصرف مولتی ویتامین دیگری ندارید.

· فرمولاسیون منحصر به فرد پرفکتیل پلاتینیوم با دارا بودن ویتامین ها و مواد معدنی نیاز بدن به مولتی ویتامین را تامین می کند.

منبع: کلاه گیس

سرطان چیست؟

سرطان بیماری است که در آن سلول‌های بدن به صورت غیرقابل کنترل رشد کرده و به دیگر بخش‌های بدن سرایت می‌کنند. این بیماری تقریباً می‌تواند در هر نقطه‌ای از بدن انسان که از تریلیون‌ها سلول تشکیل شده‌است، ایجاد شود. معمولاً سلول‌های بدن انسان به منظور ایجاد سلول‌های بیشتر رشد کرده و تقسیم می‌شوند. زمانی که سلول‌ها فرسوده شده یا آسیب می‌بینند، می‌میرند و سلول‌های جدید جای آن‌ها را می‌گیرند. در ادامه بیش تر با انواع سرطان آشنا خواهید شد:

سرطان تخمدان

مطابق آمار، سرطان تخمدان به عنوان هفتمین نوع رایج سرطان و هشتمین عامل مرگ ناشی از سرطان در زنان شناخته شده است.

پزشکان سرطان تخمدان را “قاتل خاموش” نامیده‌‌اند؛ زیرا معمولا علائم آن وقتی ظاهر می‌‌شود که بیماری به مراحل پیشرفته رسیده است و عمدتا غیرقابل درمان است.

علائم سرطان تخمدان به علت قرار گرفتن تخمدان‌‌ها در عمق لگن، دیر ظاهر می‌‌شود.

این علائم می‌تواند شامل موارد زیر ‌باشد:

· آروغ زدن، نفخ شکمی و مشکلات گوارشی

· احساس فشار و درد در لگن یا پشت پاها

· تورم و درد در شکم

· اشکال در خوردن و به سرعت احساس پری کردن

· نیاز به ادرار کردن مکرر یا فوری

سرطان دهانه رحم

در مراحل اولیه سرطان دهانه رحم، فرد ممکن است به هیچ وجه علائمی را تجربه نکند.

در نتیجه، زنان باید آزمایشات منظم پاپ اسمیر دهانه رحم را انجام دهند.

آزمایش پاپ اسمیر، پیش گیرانه است. هدف این بیماری شناسایی سرطان نیست، بلکه هرگونه تغییرات سلولی را که نشان دهنده پیشرفت احتمالی سرطان است تا فرد بتواند نسبت به درمان زود هنگام اقدام کند، نشان می‌دهد.

سرطان روده بزرگ

این سرطان یک سرطان خطرناک است که می تواند افراد در سنین مختلف درگیر کند. درمان سرطان روده بزرگ با شیمی درمانی یکی از روش های اصلی درمان این سرطان است.

درمان سرطان روده بزرگ با شیمی درمانی چه زمانی آغاز می شود؟

درمان سرطان روده بزرگ با شیمی درمانی می تواند هم به عنوان درمان اصلی مورد استفاده قرار بگیرد و هم به عنوان درمان کمکی. اگر پزشک متخصص بتواند این بیماری را در همان مراحل ابتدایی متوجه شود، برای درمان این سرطان ممکن است تنها از شیمی درمانی استفاده کند. این به عنوان یک روش اصلی درمان سرطان روده بزرگ شناخته می شود. علاوه بر این بعد از جراحی نیز از شیمی درمانی برای روش درمان کمکی استفاده می شود.

سرطان خون

سلول هاي بنيادي درون مغز استخوان مي توانند به سه نوع سلول خوني شامل سلول هاي قرمز خون، سلول هاي سفيد خون و يا پلاکت ها تبديل مي شوند. در اکثر موارد سرطان خون فرآيند توليد سلول هاي خون توسط سرطان خون بهم ريخته و باعث مي شود، مغز استخوان شروع به توليد کنترل نشده و غيرطبيعي بعضي از انواع سلول هاي خوني کند. اين سلول هاي غيرطبيعي (سلول هاي سرطاني) باعث اختلال در عملکرد و توانايي خون شامل مبارزه با عفونت ها و يا خونريزي هاي شديد مي گردد.

انواع سرطان خون

سرطان هاي خوني به سه دسته کلي تقسيم مي شوند. اين دسته ها شامل:

سرطان خون لوکمي يا لوسمي (Leukemia)، اين سرطان يکي از انواع سرطان هاي درون مغز استخوان بوده، واژه لوسمي به معني خون سفيد است و شامل توليد غيرطبيعي سلول هاي خوني سفيد مي شود. لوسمي يکي از چهار سرطان شايع در ميان کودکان است. تعداد بالاي سلول هاي سفيد باعث اختلال توانايي اين سلول ها در مبارزه با عفونت ها شده و همچنين باعث نقص توانايي مغز استخوان براي ساختن سلول هاي قرمز و پلاکت خون مي شود.

سرطان خون لنفومي (Lymphoma)، اين نوع سرطان خون سيستم لنفاوي را که وظيفه آن دفع مايعات زيادي از بدن و همچنين توليد گلبول سفيد خون است، تحت تاثير قرار مي دهد. لنفوسيت ها (Lymphocytes)، نوعي گلبول سفيد هستند که وظيفه مبارزه با عفونت ها را برعهده دارند. افزايش تعداد سلول هاي لنفاوي باعث اختلال در سيستم ايمني بدن مي شود.

سرطان خون ميلوما (Myeloma)، اين نوع سرطان خون سلول هاي پلاسما را هدف قرار داده و مانع توليد آنتي بادي در بدن مي شود و سيستم ايمني بدن را در برابر عفونت ها ضعيف و حساس مي کند.

منبع: کلاه گیس

در حین خرید کلاه گیس باید به چه نکاتی دقت کنیم؟

کلاه گيس ها ريشه اي بسيار باستاني و قديمي دارند به طوري که قديمي ترين کلاه گيس در حال حاضر در موزه بريتانيا قرار دارد و سن آن بيش از 3000 سال تخمين زده شده است !کلاه گيس ها را تقريبا ميتوان در دوره مصر باستان ،يونان و روم يکي از ملزومات آرايشي پرکاربرد دانست .اصل واژه کلاه گيس از واژه انگليسي (periwig) مشتق شده است ،پرويگ ها در واقع موهاي مصنوعي بودند که در بريتانيا وکيل مدافعان به سر ميکردند و جزئي از ملزومات لباس فرم آنان در گذشته بوده است .همچنين يکي از آيين يهوديت ارتودوکيس در گذشته که براي زنان اجباري بوده ،تراشيدن کل موها و استفاده از کلاه گيس بوده است.

به هر حال براي هرنوع استفاده از کلاه گيس بايد سعي در انتخاب مناسب بهترين نوع آن داشته باشيد که در ادامه بيشتر به اين موضوع خواهيم پرداخت.

نکاتی که در خرید کلاه گیس باید به آن توجه کنید

اندازه دور سر

در ابتدا براي خريد کلاه گيس بايد اندازه دور سر خود را اندازه بگيريد سپس کلاه گيس مورد نظر خود را انتخاب کنيد ،ممکن است اندازه دور سر شما از اندازه استاندارد محصول مورد نظر کوچکتر يا بزرگتر باشد که در اينصورت هنگام استفاده با مشکل مواجه خواهيد شد .برخي از کلاه گيس هاي موجود در قسمت زيرين خود چسب ها و بست هايي را براي تعيين اندازه بر روي سر دارند که ميتوانيد با استفاده از آنها کلاه را بزرگ و کوچک کنيد .

بیش تر بخوانید: سرطان دهانه رحم

کیفیت کلاه گیس را بسنجید.

پروتزهای مو بر اساس نوع مو و جنس بیس پروتز مو که در ساخت آن استفاده می‌شود قیمت گذاری می‌شود. جنس موی به‌کار رفته باید کاملا شبیه به موهای طبیعی انسان باشد و به هیچ وجه نباید جنس مصنوعی داشته باشد. علاوه بر این بیس پروتز باید کاملا از مواد مرغوب تهیه شده باشد و امکان اکسیژن رسانی به پوست سر را داشته باشد. برای یک خرید مطمئن حتما به مراکز معتبر ترمیم مو مراجعه کنید تا نسبت به اصل بودن پروتز اطمینان داشته باشید.

وزن کلاه گیس

یک پروتز موی مرغوب همیشه وزن سبکی دارد و هیچ احساس سنگینی یا هر احساس ناخوشایند دیگری برای فرد ایجاد نمی‌کند. اگر چه ممکن است پوست سر در روزهای اول نصب پروتز مو کمی حساس باشد اما اگر بیس پروتز مو کیفیت مناسبی داشته باشد با گذشت چند روز این مسئله کاملا برطرف می‌شود.

کشورهای سازنده پروتز مو

کشور کره جنوبی و چین معتبرترین تولیدکننده پروتز مو در جهان است. بهترین موسسات ترمیم مو جهان چون هیرکلاب و هیر دایرکت آمریکا، هیرسولوشن اسپانیا و فریدوم کوچر استرالیا محصولات ترمیم مو و پروتز مو را از همین کمپانی تهیه می‌کنند. بعد از کره جنوبی، سوئیس، چین، هند، فیلیپین، تایوان و اندونزی از دیگر کشورهای سازنده پروتز مو هستند. بیس پروتز مو در مرکز ترمیم مو موبا از کشورهای کره جنوبی، سوئیس و چین وارد می‌شود.

تراکم و نوع کاشت مو

علاوه بر جنس، رنگ و حالت موهای به کار رفته در ساخت پروتز میزان تراکم موها و نحوه کاشت موها در بیس پروتز نیز اهمیت زیادی دارد. میزان تراکم موهای پروتز باید مناسب با موهای باقی مانده شما در اطراف گوش‌ها باشد. اما نکته مهم‌تر نوع کاشت موها در بیس پروتز است. نحوه پخش شدن موها باید کاملا شبیه به رشد موهای طبیعی انسان باشد و با یک الگوی خاص تکرار نشده باشد.

نکات گفته شده در بالا از مهمترین مواردی هستند که باید در هنگام خرید پروتز مو بررسی کنید. اگر تصمیم به نصب کلاه گیس کوتاه مو دارید پیشنهاد می‌کنیم با مراجعه به مرکز ترمیم مو موبا از مشاوره تخصصی ترمیم مو ما استفاده کنید و تمام سوالات و ابهامات خود را از مشاوران مجرب و با تجربه ما بپرسید. صداقت در کار و بالا بردن آگاهی مشتریان عزیز یکی از اصول کاری موبا در سال‌ها فعالیت خود بوده است.

قرص سلنیوم و ریزش مو

سلنیوم یکی از ترکیبات معدنی است که وجودش برای بدن لازم و ضروری است. فقط یکی از فواید سلنیوم بهبود کارکرد سیستم ایمنی بدن است.

سلنیوم چیست؟

سلنیوم (Selenium) یکی از ترکیبات معدنی متعلق به گروه خردکانی‌ها (Trace Minerals) است. خردکانی‌ها آن دسته از ترکیبات معدنی‌اند که بدن در طول روز به میزان اندکی از آنها نیاز دارد (کمتر از ۱۰۰ میلی‌گرم).

سلنیوم یکی از ترکیبات اصلی «سلنوپروتئین‌ها» است (گروهی از پروتئین‌ها و آنزیم‌ها در بدن). وظیفه سلنوپروتئین‌ها کمک به ساختن دی. ان. ای (DNA) و محافظت از سلول‌ها در برابر آسیب و عفونت‌هاست. این گروه خاص از پروتئین‌ها در تکثیر و سوخت‌وساز (دگرگشت/ متابولیسم) هورمون‌های تیروئید هم نقش دارند.

موارد مصرف سلنیوم

سلنوپروتئین‌ها و آنزیم‌ها، که سلنیم یکی از ترکیبات تشکیل‌دهنده‌شان است، خواص آنتی‌اکسیدانی دارند. وظیفه این مواد تجزیه و انحلال پراکسایدهاست که ممکن است به بافت‌های بدن آسیب برسانند یا در کارکرد و شکل طبیعی دی. ان. ای خلل وارد کنند. چنین ناراحتی‌هایی در بلندمدت با پیامدهایی مثل التهاب و بیماری‌های دیگر همراه می‌شوند.

1. پیشگیری از سرطان

2. حفظ کارکرد طبیعی و سالم غده تیروئید

3. پیشگیری از بیماری‌های قلبی ـ عروقی

4. کمک به اثربخشی بهتر آنتی‌اکسیدان‌ها

بیش تر بخوانید: خرید کلاه گیس کوتاه

عوارض و پیامدهای کمبود سلنیوم در بدن

ترکیب معدنی سلنیم به‌طور طبیعی در خاک یافت می‌شود. گیاه ترکیب را جذب خود می‌کند و بعدها حیوانات از این گیاهان تغذیه می‌کنند. به این ترتیب است که سلنیم سر سفره‌های ما راه پیدا می‌کند. منتها باید بررسی کرد که خاک منطقه تا چه حد از حیث وجود این ترکیب معدنی غنی است. اگر خاک منطقه چنین ویژگی‌ای نداشته باشد، باید با دریافت مکمل خطر کمبود سلنیوم را از سر باز کرد. در غیر این صورت، در بلندمدت خطر بروز دو بیماری زیر وجود خواهد داشت:

· بیماری کشان (Keshan Disease) که نوعی كارديوميوپاتی (بیماری عضله قلب) است؛

· بیماری کاشین – بک (Kashin-Beck ِisease) که نوعی آرتروز است.

بیش تر بخوانید:

علائم

· کما.

· سردرد؛

· حملات صرع؛

· حالت تهوع، استفراغ؛

· تغییر افکار و ذهنیات (حالت ذهنی)، گیجی؛

· لتارژی (Lethargy) (بی صبر و حوصله بودن و زود عصبانی‌شدن از نشانه‌های لتارژی‌اند).

ویژگی های قرص سلنیوم پلاس او پی دی فارما :

· تقویت پوست، مو و ناخن

· کمک به سلامت سیستم ایمنی

· دارای ویتامین‌های A، E و C

· حاوی مواد معدنی زینک و سلنیوم

· آنتی اکسیدان

منابع غذایی سلنیوم:

بادام برزیلی، گردو، تخم آفتابگردان، سیر، مخمر آبجو، کشمش، صدف دریایی، ماهی، جوانه گندم و مرغ از منابع غذایی حاوی سلنیوم به مقدار مناسب می باشند.

از آنجا که بادام برزیلی دارای میزان زیادی از سلنیوم می باشد نباید در مصرف آن زیاده روی نمود.

علائم و مشکلات مرتبط با کمبود سلنیوم در بدن:

کم کاری تیروئید، ریزش مو، کاهش عملکرد سیستم ایمنی بدن، مشکلات مرتبط با پوست و ناخن ها، افزایش کلسترول بد از مشکلات مرتبط با کمبود سلنیوم در بدن می باشند.

بیماری ایدز و ویروس (HIV)، استعمال دخانیات، زندگی در شهرهای آلوده، استرس، ورزش و فعالیت های سنگین بدنی نیاز به سلنیوم را افزایش می دهند.

منبع: https://www.kolahgiss.ir/

12345678910
last