بی کربنات آمونیوم یا آمونیاک خشک چیست ؟

چهارشنبه 15 مرداد 1399
14:16
رعنا

بیکربنات آمونیوم خوراکی پودری سفید رنگ محلول در آب که با افزایش دما حلالیتش افزایش می یابد. بطور معمول از کشور چیت در کیسه های ۲۵ کیلویی وارد کشور میشود .

بی کربنات آمونیوم خوراکی از مواده شیمیایی مولد گاز در نان و بیسکویت ها است که بعنوان بهبود دهنده نان خوراکی وغذائی جایگاه ویژه ای در صنایع غذایی دارد .

رنگ و حجم نان را به طور قابل توجهی بهبود می بخشد علاوه بر این، می تواند به عنوان یک عامل بافری عمل کند .

بی کربنات آمونیوم می تواند در مواد غذایی ، آشامیدنی ، دارویی ، بهداشت و محصولات مراقبت شخصی ، کشاورزی ، خوراک دام و طیور استفاده شود.

همچنین می تواند در تولید پلاستیک و لاستیک ها به عنوان یک بازدارنده آتش استفاده شود. در صنعت کود، بی کربنات آمونیوم می تواند به عنوان یک منبع ارزان قیمت آمونیاک استفاده شود.

در نوشیدنی بی کربنات آمونیوم می تواند به عنوان عامل فوم در نوشیدنی استفاده شود.

بیکربنات آمونیوم به طور معمول در محصولات کم رطوبت مانند بیسکویت های انگلیسی به کار می رود.

آمونیاک خشک خوراکی گرید غذایی در نانوایی تحت تأثیر حرارت به دی اکسیدکربن ، آمونیوم و بخار تجزیه می شود، از اینرو به عنوان یک عامل هوادهی عمل میکند و عمدتاً در صنعت بیسکوئیت سازی از آن استفاده میشود.

ایجاد ساختاری متخلخل و ترد به ویژه در کراکر و بیسکویت و شیرینی های از مزایای و کاربرهای بی کربنات آمونیوم است و هیچ باقی ماندهای در محصول نهایی به جای نمیگذارد اما از معایبش اینکه پخت تازه یک رایحه ای از آمونیاک دارد، اگر چه سریعاً از بین میرود.

BISCUITS بیسکویت :

محدوده ای نسبتاً بزرگ را شامل می شوند. ویژگیهای منحصر به فرد آنها با توجه به نوع آرد مصرفی، مقدار شکر و چربی مصرفی، حالت و چگونگی ذرات هنگامیکه به مخلوط اضافه می شوند (مثلاً اندازه کریستالی)، روش مخلوط کردن (مثلاً مداوم – غیرمداوم، خامه دار، اتوماتیک)، عملکرد خمیر و روش پخت، تعیین میگردد.

در این روش، انواع بیسکوئیت ها از بیسکویت های خامه دار تا نان روغنی و تا بیسکوئیت های پف کرده، ممکن است بدست آید.

بیشتر بیسکوئیت های شیرین از آردی با پروتئین کم و با گلوتن قابل کشش تهیه میشود. اگر گلوتن در خمیر بیسکوئیت الاستیسیته اش را حفظ نماید، بیسکوئیت های شکل گرفته و قالب زده، در مسیر ورود به فر، جمع میشوند، برای مثال تولید بیسکوئیت بیضی شکل از یک تکه خمیر برش یافته.

برای مطالعه بیشتر :

اسید ها الی ( اسید استیک ، اسید سیتریک )


موضوعات: دنیای شیمی ,
[ بازدید : 62 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به استخر مدرن است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]