کاربرد پرمنگنات پتاسیم چیست؟

سه شنبه 11 شهريور 1399
12:50
رعنا

بسیاری از مواد شیمیایی وجود دارد که سال هاست مورد استفاده مداوم قرار می گیرند. خصوصیات و مشخصات عالی آنها باعث شده است که استفاده از آن ها برای جنبه های مختلف بسیار مفید باشد. امروزه صنایع بسیاری وجود دارند که نمی توانند بدون استفاده از مواد شیمیایی مانند پرمنگنات پتاسیم در فرایندهای کاری خود موفق باشند

پرمنگنات پتاسیم چیست؟

به عنوان مثال پرمنگنات پتاسیم یک ماده شیمیایی نهایی است که به دلیل ویژگی های چند منظوره شناخته شده است. این ماده شیمیایی همچنین به عنوان “کریستال کاندی” شناخته می شود که به نام کشف کننده آن Henry BollmanCondy نامگذاری شده است. یکی از واقعیت های مربوط به این ماده شیمیایی این است که برخلاف سایر مواد شیمیایی کاملاً بی بو است.

این عنصر در آب محلول است و حالتی به نام شکلات صورتی ایجاد می کند. بعلاوه این شکل گیری رنگ می تواند لکه های دائمی روی ظروف، لباس ها یا حتی روی پوست باقی بگذارد. از این رو باید از آن با دقت و توجه استفاده شود. این ماده شیمیایی به دلیل خاصیت اکسید کننده بودن کاربردهای زیادی دارد. این بدان معنی است که می تواند برای زمینه های مختلف مورد استفاده قرار گیرد. در ادامه نگاهی به برخی از کاربردهای این ماده موثر در صنعت می اندازیم.

کاربرد و مصرف دارویی

بدون شک مواد شیمیایی کاربردهای گسترده ای در علوم پزشکی دارند. تولید عمده دارو با استفاده از مواد شیمیایی امکان پذیر است. در همین رابطه، پرمنگنات پتاسیم نیز به طور گسترده برای مقاصد پزشکی از جمله به عنوان یک ضد عفونی کننده و قارچ کش استفاده می شود. جدای از آن، از این ماده برای درمان عفونت های مختلف پوستی مانند اگزما ، درماتیت ، آکنه و سایر عفونت های قارچی ایجاد شده در دست و پا نیز استفاده می شود.

تصفیه آب

این ماده شیمیایی با خاصیت اکسید کنندگی بالا، منبع خوبی برای استفاده در فرآیند تصفیه آب است. زیرا به راحتی منیزیم و آهن را از آب خارج می کند. به نظر می رسد که این روش برای منابع آبی که از اعماق زمین حاصل می شوند، مفید است. پرمنگنات پتاسیم همچنین به از بین بردن زنگ زدگی های ناشی از تجهیزات و لوله های آب کمک می کند. همچنین ممکن است با شستن میوه ها، سبزیجات و وسایل پخت و پز با محلول پرمنگنات پتاسیم رقیق ، امکان ابتلاء به وبا و سایر بیماریهای مرتبط با آب به حداقل برسد.

بیشتر بدانیم :


موضوعات: دنیای شیمی ,
[ بازدید : 69 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به استخر مدرن است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]