انواع پودر کاکائو:

سه شنبه 18 شهريور 1399
12:45
رعنا

پودر کاکائو دو نوع اصلی داره و هر دو در شیرینی پزی مورد استفادست ولی بافت و رنگ متفاوتی ایجاد می کنن.

پودر کاکائوی طبیعی (Natural Cocoa Powder):

این پودر کاکائو، بعد از جدا شدن از کره کاکائو تحت هیچ روند دیگه ای قرار نمی گیره و از نظر شیمیایی مثل میوه کاکائو اسیدیه و PH بین پنج و شش داره. پودر کاکائوی طبیعی یا نچرال رنگش روشنه و به خاطر حالت اسیدیش، ته مزه ترش داره و بعد از پخت کمی به قرمزی می زنه. از اونجائیکه این نوع پودر کاکائو رفتار اسیدی داره، برای انتخاب عامل پف دهنده باید از یک باز استفاده شه تا اسید رو خنثی کنه، به همین دلیل همیشه در دستورهایی که برای پودر کاکائوی طبیعی نوشته شده از جوش شیرین استفاده می شه. پودر کاکائوی نچرال، عطر و طعم قوی تری داره و شیرینیجاتی که با پودر کاکائوی طبیعی پخته می شن، طعم شکلاتی تر و بافت نرم تری دارن، این نوع پودر کاکائو بسیار گرون تره.

بیشتر بدانیم : بهبود دهنده نان

پودر کاکائوی داچ پروسس Dutch Process Cocoa Powder:

در دهه سی قرن نوزدهم میلادی شیمیدان هلندی به نام یوهانیس فان هوتن Coenraad Johannes van Houten، روی پودر کاکائوی نچرال تغییراتی داد و پودر کاکائوی پروسس شده هلندی رو تولید کرد. او در طی روندی، میزان کم کره کاکائوی باقی مونده در پودر کاکائو نچرال رو هم از اون خارج کرد و کاملا بدون چربیش کرد. نبود چربی در این نوع پودر کاکائو باعث شد که این محصول جدید، بهتر در آب و مایعات حل شه، کیک های پخته شده با اون به دلیل چربی کمتر پف بیشتری داشته باشن و از اونجائیکه کره کاکائو بسیار قیمتیه، خارج کردن اون از پودر کاکائو این محصول رو بسیار ارزون تر از نوع طبیعیش کرد. تغییر دیگه، شستشوی پودر کاکائو با نمک قلیایی، به منظور خنثی کردنش بود. این خنثی کردن، رنگ پودر کاکائوی داچ رو بسیار تیره تر از نوع طبیعیش کرده، مزه ترشیش رو گرفته و البته این فرآیند روی طعمش تاثیر گذاشت و ضعیف ترش کرده. این نوع پودر کاکائو به دلیل ارزونی و خنثی بودن مورد استقبال شدید قرار گرفت. خنثی بودن، استفاده این نوع پودر کاکائو رو در دستورات بسیار راحت می کنه و به علت PH هفت و هشت قابل استفاده با بیکینگ پودره.

بیشتر بدانیم :

شیرین کننده ها مصنوعی ( آسپارتام )


موضوعات: دنیای شیمی ,
[ بازدید : 64 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به استخر مدرن است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]