کاربرد اسید لاکتیک چیست؟

دوشنبه 24 شهريور 1399
14:15
رعنا

هنگام جستجوی در فروشگاه های مواد شیمیایی غذایی جهت یافتن غذاهای سالم، ممکن است به محصولاتی بر بخورید که برچسپ “طبیعی” روی آن ها نقش بسته باشد. این محصولات از حداقل مواد نگهدارنده استفاده می کنند. هرچند که مواد غذایی که حاوی مواد نگهدارنده هستند ممکن است شانس شما برای ابتلاء به بیماری هایی مانند سرطان را بالا ببرند اما نگهدارنده هایی مانند اسید لاکتیک فواید زیادی دارند و به حفظ سلامتی شما کمک می کنند. این اسید یک ماده نگهدارنده طبیعی است که نقش زیادی در صنایع غذایی دارد.

کاربرد اسید لاکتیک به عنوان نگهدارنده مواد غذایی

به عنوان مثال ، این اسید یک ماده افزودنی غذایی است که به کنترل pH یا اسیدیته و قلیاییت یک ماده غذایی کمک می کند تا عمر مفید آن طولانی تر شود. و از خراب شدن غذا جلوگیری می کند. این اسید هزاران سال است که نقش نگهدارنده در محصولات تخمیری و ترشی را دارد. بنابراین استفاده و کاربرد اسید لاکتیک در مواد غذایی پیشینه ای طولانی دارد.

لاکتیک اسید نتیجه تخمیر است

اسید لاکتیک محصول نهایی فرآیند تخمیر است ، یعنی وقتی مخمر یا باکتری ها کربوهیدرات ها را به اسید یا الکل تبدیل می کنند تولید می شود. در مورد اسید لاکتیک ، میکروارگانیسم های خاصی که به آن باکتری های اسید لاکتیک گفته می شود ، کربوهیدرات های موجود در مواد غذایی را به یک اسید تبدیل می کنند تا:

  • عطر و طعم را تغییر دهند
  • عمر مفید را طولانی تر کنند
  • و کیفیت مواد غذایی را بهبود بخشند.

کاربرد اسید لاکتیک در مواد غذایی

شما ممکن است اسید لاکتیک را در قالب بسیاری از مواد غذایی از بسیاری فروشگاه های مواد غذایی پیدا کنید. همانطور که قبلاً نیز گفته شد، اسید لاکتیک یک محصول فرعی تخمیری است و ممکن است در بسیاری از غذاهای سالم مانند ماست و کیمچی یافت شود. ماده نگهدارنده غذا هنگام تهیه سبزیجات ترشی از جمله خیار، تره فرنگی و حتی زنجبیل نیز تولید می شود.

کاربرد اسید لاکتیک برای سلامتی

اسید لاکتیک که به دسرها و نوشابه های گازدار اضافه شده ممکن است فواید سلامتی زیادی نداشته باشد، اما اسید لاکتیک طبیعی تولید شده در غذاهای تخمیر شده ممکن است از سلامتی کلی شما حمایت کند. باکتریهای اسید لاکتیک نوعی باکتری پروبیوتیک یا دوستانه و بسیار مفید هستند.

بیشتر بدانیم :

پروپیلن گلیکول

سولفات مس


موضوعات: دنیای شیمی ,
[ بازدید : 53 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به استخر مدرن است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]