لیست مواد غذایی حاوی آسپارتام

شنبه 5 مهر 1399
12:35
رعنا

آسپارتام چیست؟

آسپارتام یک شیرین کننده مصنوعی است که به طور اتفاقی توسط دانشمندی که در حال تحقیق در مورد داروی ضد زخم بود، کشف شد. این ترکیب از دو اسید آمینه تشکیل شده است. یکی از این اسید آمینه ها اسید آسپارتیک و دیگری فنیل آلانین است. هنگامی که آسپارتام مصرف می کنید، بدن شما ترکیبات آن را به اسیدهای آمینه و همچنین متانول که یک الکل ساده است و در بسیاری از غذاهای طبیعی از جمله میوه و سبزیجات نیز یافت می شود متابولیزه می کند.

در مقایسه با شکر معمولی، آسپارتام حدود ۲۰۰ برابر شیرین تر است. یک بسته آسپارتام (۱ گرم)، که ۴ کالری دارد، برابر با ۲ قاشق غذاخوری (۸ گرم) شکر است. این مقدار شکر ۳۲ کالری انرژی دارد.

این افراد نباید آسپارتام مصرف کنند

تنها گروهی که باید از خوردن غذاهای شامل آسپارتام و نوشیدنی های حاوی این شیرین کننده اجتناب کنند، افرادی هستند که دارای اختلال وراثتی نادر به نام فنیل کتونوریا (PKU) هستند. افراد مبتلا به این بیماری فاقد آنزیم مورد نیاز برای تجزیه اسید آمینه فنیل آلانین (یکی از دو اسید آمینه موجود در آسپارتام) هستند.

آنها باید مصرف غذاهای حاوی این اسید آمینه را محدود کنند. علاوه بر غذاهای دارای آسپارتام، به افراد مبتلا به PKU نیز توصیه می شود میزان مصرف غذاهای پر پروتئین مانند شیر، آجیل، تخم مرغ، مرغ و گوشت قرمز را محدود کنند.

بیشتر بدانیم : پودر کاکائو

غذاهایی که آسپارتام دارند

آسپارتام در تعدادی از محصولات غذایی بدون قند یافت می شود. برخی از مواد غذایی حاوی آسپارتام عبارتند از:

نوشابه های رژیمی

آدامس

ژله

انواع بستنی

غلات صبحانه

کافیمیکس بدون قند و شکر

همچنین از شیرین کننده مصنوعی برای افزودن مزه شیرینی به داروهایی مانند شربت سرفه و همچنین ویتامین های جویدنی یا آدامس استفاده می شود. در حالی که غذاهای زیادی حاوی آسپارتام وجود دارد، شیرین کننده مصنوعی معمولا در محصولات غذایی پخته شده یافت نمی شود. زیرا ساختار اسید آمینه آسپارتام هنگام گرم شدن پایدار نیست و بخشی از شیرینی خود را در طی فرآیند پخت از دست می دهد.

از کجا آسپارتام و مواد غذایی حاوی آسپارتام بخرم؟

اگر می خواهید به صورت عمده اقدام به خرید آسپارتام کنید می توانید با فروشگاه مواد شیمیایی جهان شیمی تماس بگیرید. ما قیمت آسپارتام را به صورت منصفانه و کمتر از سایر فروشگاه های مواد شیمیایی مشابه اعلام کردیم.



موضوعات: دنیای شیمی ,
[ بازدید : 69 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به استخر مدرن است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]