مصارف پزشکی پرمنگنات پتاسیم

دوشنبه 7 مهر 1399
14:46
رعنا

کاربرد پزشکی پرمنگنات پتاسیم چیست؟

هنگامی که این نوع از مواد شیمیایی به پوست شما برخورد میکند، میکروب ها را با برخورداری از ترکیبات موجود در پوست شما با آزاد کردن اکسیژن از بین می برد. پتاسیم پرمنگنات همچنین به عنوان قابض عمل می کند و نوعی ماده خشک کننده است.

در پزشکی و مخصوصا برای مراقبت از پوست از این ماده به طور گسترده استفاده میشود. ۳ کاربرد مهم این ماده عبارتند از:

برطرف کردن اگزمای آلوده: اگر همراه با تاول پوستی اگزما دارید، پرمنگنات پتاسیم می تواند به خشک شدن آنها کمک کند.

مدیریت زخم های باز و تاول زده است: پرمنگنات پتاسیم به عنوان یک پانسمان مرطوب برای زخم هایی که روی سطح پوست شما ایجاد می شود بسیار موثر خواهد بود.

ترمیم سندروم پای ورزشکار: این ماده همچنین می تواند به درمان عفونت های باکتریایی و قارچی پوستی مانند پای ورزشکار و عوامل تحریک کننده آن کمک کند.

بیشتر بدانیم : بهبود دهنده نان

نحوه استفاده از پرمنگنات پتاسیم چگونه است؟

قبل از استفاده از پرمنگنات پتاسیم روی پوست، رقیق کردن آن با آب مهم است. بیشترین کاربردهای پزشکی هنگام استفاده از محلول پرمنگنات پتاسیم ۰.۱٪ است. برای دستیابی به رقت مناسب با استفاده از محلول پرمنگنات پتاسیم ۰.۱٪ ، ۱ قسمت پرمنگنات پتاسیم را با ۱۰ قسمت آب گرم ترکیب کنید. پرمنگنات پتاسیم محلول نشده دارای رنگ بنفش قابل توجه است، اما محلول رقیق شده باید صورتی باشد.

آیا احتمالی سوختگی با این ترکیب وجود دارد؟

پرمنگنات پتاسیم باید رقیق شود زیرا بدون رقق سازی، محلول ممکن است باعث سوختگی شود. حتی با رقیق سازی ممکن است باعث تحریک پوست شود و با استفاده مکرر ممکن است باعث سوختگی شود.

قرص ۴۰ میلی گرم پتاسیم پرمنگنات

این ماده همچنین به صورت قرص ۴۰۰ میلی گرم وجود دارد. برای استفاده از این قرص ها باید ان داشته باشید. ثبل از اینکه قرص را داخل وان بی اندازید باید ۱ عدد از آن را در ۴ لیتر آب گرم حل کنید.

بیشتر بدانیم : پروپیلن گلیکول



موضوعات: دنیای شیمی ,
[ بازدید : 54 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به استخر مدرن است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار مشاور گروپ لیزر فوتونا بلیط هواپیما تهران بندرعباس اسپیس تجهیزات عقد و عروسی تعمیر کاتالیزور تعمیرات تخصصی آیفون درمان قطعی خروپف اسپیس فریم اجاره اسپیس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]