عوارض پرمنگنات پتاسیم چیست؟

سه شنبه 8 مهر 1399
14:43
رعنا

این نوع ازمواد شیمیایی به طور کلی بی خطر است. اما ممکن است لکه های قهوه ای روی پوست و ناخن های شما بگذارد. که باید بعد از یک یا دو روز از بین برود. همچنین ممکن است لکه ای در وان شما باقی بماند که پاک کردن آن ها سخت خواهد بود به همین دلیل بسیاری از افراد ترجیح می دهند از این روش در یک حوضچه یا ظرف کوچکتر استفاده کنند. عوارض جانبی پرمنگنات پتاسیم شامل تحریک پوست، قرمزی یا سوختگی پوست است.

آیا پرمنگنات پتاسیم ایمن است؟

پرمنگنات پتاسیم یک ترکیب قدرتمند است که باید قبل از اعمال آن روی پوست حتما رقیق شود. اگر رقیق نشده باشد، می تواند به پوست شما و همچنین غشاهای مخاطی بینی، چشم ها، گلو، مقعد و دستگاه تناسلی آسیب برساند.

از استفاده از آن در نزدیکی چشمان خودداری کنید و اطمینان حاصل کنید که هیچ مقداری از آن را (حتی به صورت رقیق شده) نبلعید.

برای امنیت بیشتر هنگام رقیق سازی آن، حتماً دستکش بپوشید. اگر از قرص های پرمنگنات پتاسیم یا کریستال استفاده می کنید، قبل از استفاده از محلول، اطمینان حاصل کنید که آنها به طور کامل در آب حل شده اند. استفاده از آب داغ (نجوشیده) به حل آنها کمک می کند.

اگر این ترکیب پوست شما را تحریک می کند یا باعث قرمزی می شود، بلافاصله استفاده از آن را قطع کرده و با پزشک خود تماس بگیرید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد کاربرد سایر مواد شیمیایی ( سولفات مس ، اسید های آلی ، پروپیلن گلیکول و...) می توانید به سایت فروشگاه مواد شیمیایی جهان شیمی مراجعه کنید.


موضوعات: دنیای شیمی ,
[ بازدید : 49 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به استخر مدرن است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]