ساخت استخر: پاسخ به چند سوال مهم دربازه طراحی و ساخت استخر

پنجشنبه 19 دی 1398
11:37
رعنا

مراحل و پروسه ساخت استخر شنا چگونه است؟

خب جواب این سوال به نوع استخر بستگی دارد. چون روش های ساخت استخر متفاوت است و هر کدام شرایط خاص خودشان را دارند. به طور کلی می‌توان گفت که ما سه نوع استخر داریم:

· استخر فایبگلاس

· استخر بتنی

· و استخر وینیلی

ساخت استخر فایبرگلاس

استخرهای فایبرگلاس پیش ساخته هستند و از قبل در طرح ها، اشکال و اندازه های مختلف با دقت بالا ساخته و پرداخته میشوند. فرآیند راه اندازی آن ها تنها در دو مرحله است، یک مرحله ساخت و مرحله دیگر نصب و آغاز فعالیت است. فرآیند کلی نصب استخرهای فایبرگلاس به صورت زیر است:

· ساخت استخر

· منتقل کردن آن به محلی که شما قصد دارید استخر را نصب کنید

· خاکبرداری

· قرار دادن استخر فایبرگلاس با کمک جرثقیل در داخل فضای حفر شده

· متصل و محکم کردن استخر به زمین با مواد مخصوص

ساخت استخر بتنی

استخرهای بتنی معمولا از بتن خالص یا به صورت ترکیبی از بتن، کچ و فولات ساخته میشوند. مراحل ساخت این استخرها به صورت زیر است:

· حفاری زمین

· نصب میلگرد در زمین حفاری شده

· تزریق بتن به داخل گودال و میلگردها و آماه سازی اطراف استخر

· کاشی کاری

· آب بندی و عایق رطوبتی استخر

ساخت استخر وینیل لاینر

ساخت‌ استخر وینیل کمی تخصصی تر است. در این نوع استخرها برای حفظ آب در استخر از یک لایه وینیلی نرم که ضخامت بسیار کمی دارد (حدود 10 برگه کاغذ ضخامت داد) استفاده میشود. کف استخر معممولا بتنی است و دیواره ها از جنس فلز یا پلاستیک ساخته میشوند.

مشکلات پیش روی ساخت و ساز استخر

در راه طراحی و نصب تا نگهداری از استخر، مشکلات زیادی می توانند پیش روی سازندگان و صاحبان قرار بگیرد. ما به طور کلی مشکلی مشکلات استخر را در دو دسته مشکلات ساختاری و مشکل نشتی قرار میدهیم.

نشت میتواند در بخش های مختلف استخر از جمله تاسیسات استخر ، لوله کشی، دیوارها و کف آن رخ دهد. نشت در هر سه نوع استخر ممکن است رخ دهد اما اگر کار ساخت و نگهداری استخر خود را به افراد کاردان بسپارید احتمال نشت به حداقل کاهش پیدا خواهد کرد.

مشکلات ساختاری هم میتوانند گریبان همه استخرها را بگیرند. برای مثال در استخرهای وینیلی، پانل های دیواری اگر به طور صحیح با پایه بتونی ایمن نشوند، می توانند تغییر مکان داده یا جابجا شوند. استخرهای بتنی به طور بالقوه می توانند ترک بردارند و در صورت نصب نادرست نیز همین اتفاق می تواند برای استخر فایبرگلاس رخ دهد.


[ بازدید : 82 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به استخر مدرن است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]