تاسیسات استخر

شنبه 21 دی 1398
11:03
رعنا

در حال حاض با گسترش روز افزون استفاده از تفریحات آبی در مجموعه هاو پارک ها و همچنین استفاده از استخر، جکوزی و سونا به عنوان تفریح و ورزش، افراد زیادی را به دنبال استفاده از این محیط ها برای تفریح و سرگرمی و حتی حفظ سلامتی است.

در گذشته ساخت استخر ها با تاسیسات ساده ای شامل لوله کشی های آب سرد ورودی ، فاضلاب و لوله های تخلیه شونده و غیره بودند ولیکن امروزه با گسترش روز افزون تکنولوژی های تاسیساتی و فنی در ساخت واجرای استخرهای آبی ، شاهد ورود تجهیزات و تاسیسات جدید و پیشرفته ای می باشیم که کلیه نیازهای شناگران را برطرف می کند.

استخرهای شنا امروزه به گونه ای طراحی می گردند که آب ورودی به استخرها در دمای استاندارد می باشند به نحوی که نه شناگران احساس بد داشته باشند و نه باعث کاهش تحرک بدنی آن ها گردد و همچنین با استفاده از تکنولوژی های مرسوم در دنیا ، از حیث رعایت مسائل بهداشتی نیز با استفاده از تجهیزات مخصوص تصفیه آب استخر و جکوزی صورت می گیرد.

تاسیسات استخر شنا

تاسیسات استخر های شنا بسته به کاربرد و محل استفاده آن ها متفاوت است اما در اکثر استخر ها برای سیستم تاسیسات آن از موتورخانه (امروزه استفاده از موتورخانه هوشمند نیز رایج است.) استفاده می کنند .

با اوجه به اینکه استخر ها به صورت سرپوشیده و یا سرباز باشند نحوه استقرار و تجهیز موتورخانه آن ها متفاوت است. در استخر های سرباز نیاز به سرمایش و گرمایش محیط نمی باشد و تنها تصفیه و گرمایش آب نیازمند سیستم های تاسیساتی است. این در حالی است که در استخر های سرپوشیده و در پارک های آبی سرپوشیده سیستم های سرمایش و گرمایش مناسب باید برای استخر انتخاب گردد و در موتورخانه استخر قرار گیرد.

در صورت سرپوشیده بودن استخر های شنا نیاز به تهویه سالن، وجود دارد. سالن مورد استفاده باید در درجه حرارت مناسب و رطوبت مطلوب باشد. برای تامین این درجه حرارت باید از وسایل سرمایشی و گرمایشی استفاده کرد


[ بازدید : 70 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به استخر مدرن است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]