بهبود دهنده نان فانتزی

يکشنبه 24 اسفند 1399
13:44
رعنا

شاید شما نیز اخیرا از کیفیت نان فانتزی های بیرونی راضی نیستید و در پی یافتن راه حلی جهت بهبود کیفیت نان های پخته شده در منزل هستید. برای رسیدن به نتیجه دلخواه می توانید همراه با آرد از ماده ی خشک به نام بهبوددهنده نان فانتزی استفاده کنید. این نوع بهبود دهنده اغلب به صورت پودری بوده و به منظور افزایش کیفیت آرد مورد استفاده در پخت نان فانتزی به کار می رود. بهبوددهنده نان فانتزی با بهتر کردن بافت آرد و بالا بردن حجم آن، روند پخت را بهتر میکند و باعث نرمی و ماندگاری هر چه بیشتر نان فانتزی می شود.

انواع بهبوددهنده نان فانتزی

انواع بهبود دهنده ها به فرم های گوناگونی از جمله پودری، ژل مانند و … به مصرف می رسند. برخی از این بهبود دهنده ها مثل ژل هستند و باعث استحکام بالای خمیر و ایجاد بافت یکدست، حفظ تازگی، نرمی و رطوبت و در نتیجه افزایش طول عمر محصول می شود. نوع دیگر که به صورت پودری می باشد، به علت غلیظ بودن نسبت به نوع اول، بسیار کاربردی تر و مقرون به صرفه تر است. این نوع بهبود دهنده هم با ایجاد بافتی نرم و مطلوب، پروسه فرایند پخت را بهبود می بخشد. البته برای پخت نان های سنتی نیز از این نوع بهبود دهنده استفاده می شود. علاوه بر این دو مورد، بهبود دهنده های ارگانیک نیز مثل آرد یا پوره سیب زمینی می توانند بسیار مفید واقع شوند. لذا با توجه به تنوع موجود در انواع بهبوددهنده نان فانتزی عملکرد و میزان تاثیرگذاری آن ها هم متفاوت از هم خواهد بود. لذا پیش از انتخاب هر کدام و مصرف آنها بایستی شناخت مناسب و دقیقی نسبت به هر یک کسب نمایید. به طور مثال برخی از آن ها برای تقویت خمیر بهتر و کاربردی تر هستند و برخی دیگر ممکن است باعث کاهش استحکام خمیر شوند.

بیشتر بخوانید :

پودر کاکائو

آسپارتام

فرق بهبوددهنده با خمیر مایه

بهبود دهنده برای آن دسته خمیرهایی مورد استفاده قرار می گیرد که دارای خمیر مایه بوده و مدت زمان ور آمدن شان زیاد است. مقدار افزودن بهبود دهنده برای هر ۰.۵ کیلو تقریبا ۳ گرم می باشد. این در حالی است که خمیر مایه به منظور بهبود فرایند تخمیر به خمیر افزوده می شود و به افزایش حجم آن نیز کمک می کند. در حقیقت می توان گفت خمیر مایه جزئی جدانشدنی در پخت و تولید نان محسوب می شود، اما اضافه کردن بهبود دهنده به نان الزامی نبوده و صرفا به منظور بالا بردن کیفیت نان مورد استفاده قرار می گیرد. امروزه در برخی از کشورها نظیر ایران به دلیل تکنولوژی ضعیف آسیاب ها و تجهیزات تولید کننده، آردها کیفیت مطلوبی ندارند. لذا بیشتر نانوا ها از سست و بی کیفیت بودن آردها گله و شکایت دارند. از این رو استفاده از بهبود کننده تا حد زیادی می تواند این مشکل را برطرف نموده و موجب رضایت نانوا و مشتری از نان تولید شده گردد.

منبع : فروشگاه مواد شیمیایی جهان شیمی


موضوعات: دنیای شیمی ,
[ بازدید : 329 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به استخر مدرن است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار مشاور گروپ لیزر فوتونا بلیط هواپیما تهران بندرعباس اسپیس تجهیزات عقد و عروسی تعمیر کاتالیزور تعمیرات تخصصی آیفون درمان قطعی خروپف اسپیس فریم اجاره اسپیس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]