قرص سلنیوم و ریزش مو

چهارشنبه 11 مرداد 1402
18:00
رعنا

سلنیوم یکی از ترکیبات معدنی است که وجودش برای بدن لازم و ضروری است. فقط یکی از فواید سلنیوم بهبود کارکرد سیستم ایمنی بدن است.

سلنیوم چیست؟

سلنیوم (Selenium) یکی از ترکیبات معدنی متعلق به گروه خردکانی‌ها (Trace Minerals) است. خردکانی‌ها آن دسته از ترکیبات معدنی‌اند که بدن در طول روز به میزان اندکی از آنها نیاز دارد (کمتر از ۱۰۰ میلی‌گرم).

سلنیوم یکی از ترکیبات اصلی «سلنوپروتئین‌ها» است (گروهی از پروتئین‌ها و آنزیم‌ها در بدن). وظیفه سلنوپروتئین‌ها کمک به ساختن دی. ان. ای (DNA) و محافظت از سلول‌ها در برابر آسیب و عفونت‌هاست. این گروه خاص از پروتئین‌ها در تکثیر و سوخت‌وساز (دگرگشت/ متابولیسم) هورمون‌های تیروئید هم نقش دارند.

موارد مصرف سلنیوم

سلنوپروتئین‌ها و آنزیم‌ها، که سلنیم یکی از ترکیبات تشکیل‌دهنده‌شان است، خواص آنتی‌اکسیدانی دارند. وظیفه این مواد تجزیه و انحلال پراکسایدهاست که ممکن است به بافت‌های بدن آسیب برسانند یا در کارکرد و شکل طبیعی دی. ان. ای خلل وارد کنند. چنین ناراحتی‌هایی در بلندمدت با پیامدهایی مثل التهاب و بیماری‌های دیگر همراه می‌شوند.

1. پیشگیری از سرطان

2. حفظ کارکرد طبیعی و سالم غده تیروئید

3. پیشگیری از بیماری‌های قلبی ـ عروقی

4. کمک به اثربخشی بهتر آنتی‌اکسیدان‌ها

بیش تر بخوانید: خرید کلاه گیس کوتاه

عوارض و پیامدهای کمبود سلنیوم در بدن

ترکیب معدنی سلنیم به‌طور طبیعی در خاک یافت می‌شود. گیاه ترکیب را جذب خود می‌کند و بعدها حیوانات از این گیاهان تغذیه می‌کنند. به این ترتیب است که سلنیم سر سفره‌های ما راه پیدا می‌کند. منتها باید بررسی کرد که خاک منطقه تا چه حد از حیث وجود این ترکیب معدنی غنی است. اگر خاک منطقه چنین ویژگی‌ای نداشته باشد، باید با دریافت مکمل خطر کمبود سلنیوم را از سر باز کرد. در غیر این صورت، در بلندمدت خطر بروز دو بیماری زیر وجود خواهد داشت:

· بیماری کشان (Keshan Disease) که نوعی كارديوميوپاتی (بیماری عضله قلب) است؛

· بیماری کاشین – بک (Kashin-Beck ِisease) که نوعی آرتروز است.

بیش تر بخوانید:

علائم

· کما.

· سردرد؛

· حملات صرع؛

· حالت تهوع، استفراغ؛

· تغییر افکار و ذهنیات (حالت ذهنی)، گیجی؛

· لتارژی (Lethargy) (بی صبر و حوصله بودن و زود عصبانی‌شدن از نشانه‌های لتارژی‌اند).

ویژگی های قرص سلنیوم پلاس او پی دی فارما :

· تقویت پوست، مو و ناخن

· کمک به سلامت سیستم ایمنی

· دارای ویتامین‌های A، E و C

· حاوی مواد معدنی زینک و سلنیوم

· آنتی اکسیدان

منابع غذایی سلنیوم:

بادام برزیلی، گردو، تخم آفتابگردان، سیر، مخمر آبجو، کشمش، صدف دریایی، ماهی، جوانه گندم و مرغ از منابع غذایی حاوی سلنیوم به مقدار مناسب می باشند.

از آنجا که بادام برزیلی دارای میزان زیادی از سلنیوم می باشد نباید در مصرف آن زیاده روی نمود.

علائم و مشکلات مرتبط با کمبود سلنیوم در بدن:

کم کاری تیروئید، ریزش مو، کاهش عملکرد سیستم ایمنی بدن، مشکلات مرتبط با پوست و ناخن ها، افزایش کلسترول بد از مشکلات مرتبط با کمبود سلنیوم در بدن می باشند.

بیماری ایدز و ویروس (HIV)، استعمال دخانیات، زندگی در شهرهای آلوده، استرس، ورزش و فعالیت های سنگین بدنی نیاز به سلنیوم را افزایش می دهند.

منبع: https://www.kolahgiss.ir/


[ بازدید : 205 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به استخر مدرن است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]