کلاه گیس شیمی درمانی؛ راهی برای کنار آمدن با سرطان

شنبه 21 مرداد 1402
11:10
رعنا

اکنون، پس از دریافت تشخیص سرطان و قبل از شروع درمان، بهترین زمان برای برنامه ریزی برای تغییر است. خود را آماده کنید تا کنار آمدن با سرطان ساده تر شود.

از پزشک در مورد تغییرات احتمالی سوال کنید. اگر قرار است لاغرتر شوید و موهای خود را از دست دهید، با یک متخصص لباس و آرایش در مورد شیوه های لباس پوشیدن، آرایش صورت و مو برای احساس راحتی و جذابیت بیشتر صحبت کنید. نداشتن مو هیچ چیزی را در مورد هویت شما از بین نمی برد، اما اگر نمی توانید ظاهر خود را تحمل کنید به خرید یک کلاه گیس شیمی درمانی مطابق با ظاهر خود فکر کنید.

به تغییراتی که قرار است در زندگی شما پیش بیاید نیز فکر کنید. درمان چقدر از وقت و انرژی شما را می گیرد. آیا باید در بیمارستان بستری شوید یا پس از درمان به خانه برمی گردید؟ آیا می توانید در طول درمان کار کنید؟ اگر درمان نیازمند قطع امور فعلی زندگی است، ترتیبات مقتضی را اتخاذ کنید.

بیش تر بخوانید: کلاه گیس زنانه

کلاه گیس

کلاه گیس وسیله ای است که تمام سر را پوشش می دهد و با توجه به نیاز اشخاصی که نیازمند به پوشش بعضی از قسمت های سر که دچار ریزش مو شده اند هستند؛ از کلاه گیس نمی توان در این زمینه کمک گرفت و باید از پروتز مو که قادر است تا هر نقطه ای از سر را پوشش داده و یا در لابه لای موها قرار گیرد؛ استفاده کرد.

شما می توانید بر اساس ناحیه ای در سر که آسیب دیده و یا دچار ریزش مو شده است؛ هر اندازه از پروتز را مایلید درخواست کنید و بعضی از پروتزهایی را هم که شما انتخاب می کنید؛ می توانند به ابعاد دلخواه و مورد نیاز شما در آورده و قالب آن را بر اساس نیاز شما تنظیم کنند.

اما باید گفت در شکل کلی، کاربردی ترین مدل ها در بین پروتزهای پیش ساخته، پروتزهایی هستند که تنها بالای سر را پوشش می دهند. به طور کلی در خرید کلاه گیس باید بسیار دقت کنید.

بیش تر بخوانید: خرید کلاه گیس مردانه

انواع کلاه گیس ها

نخست بهتر است به بررسی انواع کلاه گیس ها بپردازیم. کلاه گیس ها دو نوع طبیعی و مصنوعی دارند که در ادامه هر کدام را به صورت جداگانه بررسی می کنیم.

کلاه گیس طبیعی

عموما برای مصارف روزانه و استفاده طولانی مدت، این نوع از کلاه گیس­ها مناسب تر هستند اما به دلیل داشتن قیمت­های بسیار بالا تمامی افراد به راحتی قادر به خرید این نوع کلاه گیس نمی­باشند. برای ساخت این نوع کلاه گیس ابتدا موهای چیده شده از سر انسان، طی فرایندهای مختلف ضد عفونی و تمیز شده سپس به رنگ دلخواه در می­آید. همچنین ممکن است بدون رنگ کردن از آن­ها استفاده شود. در این گروه عموما کلاه گیس­هایی با رنگ­های طبیعی مانند قهوه­ای، مشکی، عنابی و … یافت می­شوند.

کلاه گیس مصنوعی

این نوع از کلاه گیس­ها نسبت به نوع طبیعی مقرون به صرفه تر بوده و عموما در گذر زمان ماندگاری بیشتری دارند اما باید به این نکته نیز توجه کرد که کلاه گیس­های طبیعی روی سر ظاهری کاملا شبیه به موی طبیعی دارند اما کلاه گیس­های مصنوعی غالبا شبیه به موی انسان ساخته می­شوند و از جنس الیاف مصنوعی هستند. این نوع از کلاه گیس­ها در رنگ­های فانتزی و مدل­های بسیار متنوعی تولید می­شوند.

کلاه گیس ها در سه اندازه مختلف دسته بندی می­شوند:

· کوتاه: حدودا اندازه­ای تا روی گردن دارند.

· متوسط: حدودا تا روی شانه و کمی پایین تر قرار می­گیرند.

· بلند: طولی حتی به اندازه 1 متر یا بیشتر دارند.

همچنین نوع زنانه و مردانه دارند که هر کدام در نوع خود دارای تنوع بسیار زیادی هستند. کلاه­گیس زنانه متناسب با اندازه و فیزیک کلی سر بانوان و کلاه­گیس مردانه متناسب با سر آقایان طراحی شده است.

قبل از استفاده از کلاه گیس برای اینکه موهای زیرین و سر شما به خوبی پوشانده شود، به یک کلاه طاسی نیاز دارید. این کلاه را می­توان هم به صورت جداگانه خرید وهم در برخی محصولات به صورت رایگان در بسته بندی کلاه گیس وجود دارد.

منبع: کلاه گیس


[ بازدید : 210 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به استخر مدرن است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]