آشنایی با برخی از مهم ترین قطعات و لوازم یدکی خودرو

چهارشنبه 20 اسفند 1399
12:05
رعنا

استارت

وقتی شما کلید استارت خودروی خودتان را فشار می‌دهید ، موتور استارت که یک الکتروموتور است فعال شده و باعث روشن شدن ماشینتان می شود. تجربه نشان داده است که استارت بدون اطلاع قبلی و کاملا ناگهانی از کار می‌افتد.استارت خیلی گران قیمت نیست و تعویض آن در اکثر خودروها به سادگی امکان پذیر است. اگر استارت زدید و استارت خودروی شما کار نکرد به احتمال زیاد موتور آن سوخته و باید آن را تعویض کنید.

کمپرسور کولر

رایج ترین مشکلی که در سیستم کولر خودرو پیش می‌آید بروز نشتی در مدار کولر است. اگر نشتی کولر خودروی خود را چک کردید و از عدم نشتی در مدار کولر خودروی خود مطمئن شدید ، میتوانید به سراغ کمپرسور کولر خود بروید .اکثر کمپرسورهای کولر خودروها دارای یک کلاچ هستند که در هنگام نیاز کمپرسور را درگیر میکنند و در مواقع عدم نیاز کمپرسور کولر را غیر فعال مینمایند.اگر عمر این کلاچ تمام شده باشد می‌تواند سبب از کار افتادن کمپرسور شود.همچنین بروز ایراد در لوازم داخلی کمپرسور نیز می‌تواند باعث شود که کمپرسور فشار کافی را تولید نکند و افت فشار این قطعه نیز می‌تواند سبب کارنکردن سیستم کولر شود. به هر حال اگر هر کدام از این مشکلات برای کمپرسور خودرویتان پیش آمد نیاز خواهید داشت تا آن را به یک تعمیرکار ماهر بسپارید که اگر نیاز به خرید لوازم یدکی برای این مشکل باشد به شما اعلام کند.

بیشتر بخوانید :

پلوس

نام اصلی پلوس خودرو Axle Shaft است وظیفه‌ی انتقال نیرو از دیفرانسیل به چرخ را دارد. بیشترین مورد خرابی که در پلوس خودروی شما پیش می‌آید، پاره شدن گردگیرهای آن است.

سیبک فرمان

سیبک فرمان خودرو یکی از انواع اتصالات است که حرکت سیستم فرمان را به چرخ‌های جلو منتقل میکند . اگر سیبک فرمان خودرویتان دچار مشکل شده، در هنگام افتادن خودرو در دست اندازها صدای بسیار بدی به گوش خواهد رسید و شما باید به یک تعمیرکار برای تعویض سیبک ها مراجعه کنید. همیشه به مشتریان محترم پیشنهاد میکنیم که حتما از قطعات اصلی استفاده کنند و به خاطر اندک تفاوت قیمت ، درگیر تعویض قطعات خودرویشان در فاصله زمانی نزدیک نشوند.خصوصا برای قطعاتی مانند سیبک و ….. که در دسته قطعات جلوبندی قرار میگیرد و معمولا به دلیل مصرف مداوم از خودرو دچار فرسودگی میشوند و نیاز به تعویض پیدا میکنند .

میل سوپاپ

میل سوپاپ با نام میل بادامک نیز شناخته می‌شود. کار میل سوپاپ باز و بسته کردن سوپاپ‌های ورودی و خروجی است. پیشرانه‌ی یک خودرو می تواند یک، دو، یا حتی چهار میل سوپاپ داشته باشد.میل سوپاپ‌ها قطعاتی هستند که عمر بالایی دارند و معمولا خراب نمی‌شوند اما افت فشار روغن و یا کمبود روغن در پیشرانه‌ی خودرو می تواند باعث آسیب به میل سوپاپ شود.اگر مکانیک به شما گفت که نیاز به تعویض میل سوپاپ وجود دارد مطمئن باشید که خودروی شما با مشکلی جدی مواجه شده است.

منبع : استارپات

رفرنس : نمایندگی فروش قطعات هیوندای


موضوعات: خودرو ,
[ بازدید : 151 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به استخر مدرن است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]