همه آنچه درباره بهبود دهنده نان باید بدانید.

چهارشنبه 9 مهر 1399
15:02
رعنا

بهبود دهنده نان نامی آشنا در صنعت نان و شیرینی می‌باشد. این محصول علاوه بر افزایش کیفیت نان باعث ماندگاری بیشتر نان نیز می‌شود. مواد معدنی آرد (همچنین عامل‌های بهبود دهنده، بهبود دهنده نان و بهبود دهنده های خمیر) به عنوان افزودنی‌های غذایی ترکیب شده با آرد برای بهبود عملکرد پخت می‌باشد. عوامل افزایش آرد برای افزایش سرعت خمیر افزایش می‌یابند و به افزایش قدرت و کارایی خمیر می‌پردازند. در حالی که آن‌ها جزء مهمی از پخت نان کارخانه مدرن هستند.

عامل‌های آرد عبارت‌اند از: افزودنی‌های غذایی در ترکیب با آرد برای بهبود عملکرد پخت. عوامل افزایش آرد برای افزایش سرعت خمیر افزایش می‌یابند و به افزایش قدرت و کارایی خمیر می‌پردازند. آن‌ها یک جزء مهمی از پخت مدرن گیاهان هستند، کاهش زمان لازم برای تولید نانوایی نان تا دو ساعت از 12 تا 24 ساعت اولیه نان‌سازی مورد نیاز است.

محدوده وسیعی از این تهویه مطبوع در پردازش نانوایی وجود دارد که به چهار دسته اصلی تقسیم می‌شوند: سفیدکننده‌ها، عامل‌های اکسید کننده و کاهش‌دهنده، آنزیم‌ها و امولسیفایرها. این عوامل اغلب به عنوان مخلوط در یک پایه آرد سویا به فروش می‌رسد، زیرا فقط مقدار کمی مورد نیاز است. عناصر سفیدکننده آرد به آرد اضافه می‌شوند تا سفید تر ظاهر شود، سطوح دانه آرد را اکسید می‌کند و به توسعه گلوتن کمک می‌کند. به منظور کمک به توسعه گلوتن، مواد اکسید کننده به آرد اضافه می‌شوند. آن‌ها ممکن است یا ممکن است بعنوان عامل سفیدکننده نیز عمل کنند. در اصل، آرد به طور طبیعی از طریق قرار گرفتن در معرض جو قرار داشت. اکسیدکننده‌ها عمدتاً اسیدهای‌آمینه حاوی گوگرد را تحت تاثیر قرار می‌دهند و در نهایت به ایجاد پل‌های دی‌سولفید بین مولکول‌های گلوتن کمک می‌کنند. اضافه کردن این عوامل به آرد، یک خمیر قوی را ایجاد خواهد کرد.

بیشتر بدانیم : پودر کاکائو

عوامل متداول اکسید کننده عبارت‌اند از:

اسید اسکوربیک: (اسید اسکوربیک در شکل مخلوط شدن آن به فرم اکسیدکننده آن، اسید دی‌هیدرواسکوربیک (DHAA) تبدیل می‌شود).

برومات پتاسیم: (عمدتاً در شرق و غرب غرب آمریکا استفاده می‌شود، به‌عنوان یک عامل سفیدکننده عمل می‌کند و در بعضی مناطق ممنوع است).

پتاسیم یودات: کاهش‌دهنده‌ها با شکستن شبکه پروتئین کمک می‌کنند که آرد را تضعیف کنند. این به جنبه‌های مختلف دست زدن به خمیر قوی کمک می‌کند. مزایای اضافه‌کردن این عوامل باعث کاهش مدت زمان مخلوط شدن، کاهش کشش خمیر، کاهش زمان اثبات و بهبود ماشین‌کاری می‌شود.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد سایر مواد شیمیایی غذایی مثل شیرین کننده های مصنوعی ، اسید های آلی و... می توانید به سایت فروشگاه مواد شیمیایی جهان شیمی مراجعه کنید.


موضوعات: دنیای شیمی ,
[ بازدید : 56 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به استخر مدرن است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]