فواید استفاده از بهبوددهنده نان لواش

سه شنبه 26 اسفند 1399
14:05
رعنا

بهبود دهنده نان لواش ماده ای است که با منعطف کردن خمیر و بالا بردن استقامت آن در تمامی مراحل تولید نان، باعث بهبود کیفی نان تولید شده می شود. بهبود دهنده ها این امکان را به نانوا می دهند که محصولاتی با شکل و حجم مطلوب تر و با قابلیت تازگی و ماندگاری بیشتر تحویل مشتریان دهد.

عمدتا بهبوددهنده ها در خمیرهایی که دارای خمیرمایه هستند، استفاده می شوند و به ازای هر یک کیلو خمیر حدود ۴ الی ۶ گرم بهبود دهنده اضافه میشود. برخی از بهبود دهنده ها به فرم ژل بوده و غلظت بالای مونو گلیسیرید موجود در آنها باعث ثبات و استحکام بالای خمیر شده و بافتی یکدست از خمیر ایجاد میکند، نرمی بیشتر، عدم بیات شدن نان و زمان ماندگاری بیشتر از جمله مزایای استفاده از این نوع بهبوددهنده نان لواش محسوب می شوند.

برخی دیگر به شکل پودری بوده و به علت غلظت بالایی که دارند بسیار پر فروش و مقرون به صرفه هستند و باعث ایجاد بافتی نرم و مطلوب در نان میشوند، بهبود فرایند پخت، نرمی و تازگی و ماندگاری نان از مزیت های فوق العاده ی استفاده از بهبوددهنده نان لواش می باشند. این نوع پودر برای نانهای سنتی از جمله نان لواش و سنگک بسیار مناسب و به صرفه می باشد.

امروزه بیشتر نانواها از کیفیت بد و سستی آردها ناراضی هستند. پس راه حل چیست؟ بهبود دهنده ها ترکیباتی هستند که از سستی آرد ممانعت کرده و باعث کیفیت بالای نان می شوند. با اضافه کردن بهبوددهنده نان لواش، حجم نان به طور قابل توجهی افزایش یافته و تازگی و ماندگاری بیشتری خواهد داشت، در ضمن نان طعم بهتر و خوشمزه تری هم خواهد داشت.

بیشتر بخوانید :

چرا باید از بهبود دهنده نان لواش استفاده کرد؟

خاصیت الاستیکی بودن نان یا همان کش آمدن و سفت شدن نان پس از ۱ روز، مرتبط با زمان ماندگاری آن است که با افزودن بهبوددهنده نان لواش این مشکل برطرف می شود و نان حالت ترد و خوشمزه به خود می‌گیرد.

بهبود دهنده ها دارای اثرات منحصر به فردی در تهیه انواع نان ها هستند با اینکه تمام بهبود دهنده ها به منظور رفع عیوب نان به خمیر اضافه می شوند اما همه آنها کاربرد و اثرات یکسان و مشابهی هم ندارند و برخی از آن ها کاملاً برعکس برخی دیگر اثر می‌گذارند. لذا پیش از استفاده، حتما در رابطه با عملکرد هر کدام از آنها اطلاعاتی کسب نمایید. به عنوان مثال ممکن است بهبود دهنده ای باعث تقویت خمیر شود در حالی که یک نوع دیگر استحکام خمیر را کاهش دهد.

منبع : جهان شیمی


موضوعات: دنیای شیمی ,
[ بازدید : 299 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به استخر مدرن است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]